Бірлік бар жерде – тірлік бар. 1 мамыр бірлік күні
Тақырыбы:
«Бірлік бар жерде – тірлік бар»
Мақсаты:
- Оқушыларға Қазақстанда тұрып жатқан түрлі ұлттар мен ұлыстар туралы білім беру;
- Қазақстан халқы Ассамблеясының рөлін түсіндіру;
- Бірлік, ынтымақ, достық ұғымдарын санасына сіңіру;
- Патриоттық сезімге, өзге ұлттарға құрметпен қарауға тәрбиелеу.
Көрнекіліктер мен техникалық дайындық:
- Қазақстан картасы
- Түрлі ұлттардың ұлттық киімдері (фото немесе киіп шығатын костюмдер)
- «1 мамыр – Бірлік күні» тақырыбында презентация
- Ұлттар достығы туралы бейнеролик
- Ұлттық тағамдардан көрме (егер мүмкіндік болса)
- Әндер, билер фонограммасы
Сабақ барысы.
І. Ұйымдастыру бөлімі (3-5 мин)
Мұғалім: – Сәлеметсіздер ме, балалар! Бүгін біз ерекше мерекеге арналған тәрбие сағатын бастаймыз. Бұл – 1 мамыр – Қазақстан халқының бірлігі күні!
Оқушылар шеңберге тұрып, бір-біріне жылы тілек айтады.
Мысалы:
– Мен саған мейірімділік тілеймін.
– Мен саған сәттілік тілеймін.
– Біз бәріміз біргеміз!
ІІ. Кіріспе әңгіме (5-7 мин)
Мұғалім сөзі:
– Қазақстан – көпұлтты мемлекет. Біздің елімізде 130-дан астам ұлт пен ұлыс өкілдері бірлік пен татулықта өмір сүріп келеді. Олар бір-бірімен дос, бауырмал, еңбекқор. Біздің елімізде әр ұлт өз тілін, дәстүрін, салтын сақтап, дамытып жатыр.
– Бұл – Қазақстан халқы Ассамблеясының арқасы. Ол – барлық ұлттардың татулығын сақтайтын үлкен ұйым.
ІІІ. Презентация немесе бейнеролик көрсету (5-7 мин)
Презентация тақырыптары:
- Қазақстан – көпұлтты ел
- Бірліктегі өмір
- Түрлі ұлттардың мәдениеті
Мысалы: «Бір шаңырақ астында» бейнеролигін көрсету (YouTube-тан алуға болады).
ІV. Оқушылардың шығармашылық өнері (15-20 мин)
Көркемсөз оқу:
1-оқушы:
Берік болса бірлігім –
Биік болар жұлдызым.
Бақытты боп ұл-қызым,
Күлімдесін нұр-жүзім.
2-оқушы:
Берік болса бірлігім –
Биік болар жұлдызым.
Бақытты боп ұл-қызым,
Күлімдесін нұр-жүзім.
Ұлттық киімде таныстыру (6-8 оқушы):
Әр оқушы бір ұлттың киімін киіп, сол ұлт туралы мынадай форматта таныстырады:
Мен – ұйғыр халқын таныстырамын. Ұйғыр халқының ұлттық тағамы – лагман, олар би билегенді жақсы көреді. Ұлттық киімі – камзол. Қазақстанда ұйғырлар көп тұрады.
Мен – кәріс халқын таныстырамын. Кәрістердің ұлттық тағамы – кимчи, ал ұлттық биі нәзік қозғалыстармен ерекшеленеді. Олар да біздің елімізде бейбіт өмір сүруде.
(Сол сияқты өзбек, татар, неміс, түрік, дүнген, қазақ және т.б.)
Ұлттар достығы туралы шағын көрініс:
Сценка: «Бір шаңырақ астында» – әр ұлттың баласы бір үйге жиналып, өз тағамын, өз биін, өз тіліндегі амандасу сөздерін таныстырады.
V. «Бірлік» ойыны (5-7 мин)
Мақсаты: Топтық жұмыс арқылы бірлікті көрсету.
Ойын:
Оқушылар 4-5 топқа бөлінеді. Әр топқа тапсырма:
- Бірге сурет салу (мысалы, «Достық» деген ұғымды бейнелеу)
- Бір мақал-мәтел жазу
- Ұлттар туралы 5 сөзді байланыстырып сөйлем құрау
VI. Мақал-мәтелдер сайысы (5 мин)
Қазақша:
– Бірлік бар жерде – тірлік бар.
– Тату елге тоқшылық.
Орысша:
– Где согласие, там и победа.
– В единстве – сила!
VII. Ән мен би (5-7 мин)
Мысалы:
- «Достық» әні
- Қазақтың, ұйғырдың, өзбектің ұлттық билері
(Мектептің шығармашылық үйірмесі дайындай алады)
VIII. Қорытынды (3-5 мин)
Мұғалім сөзі:
– Бүгін біз еліміздегі ұлттар достығы мен бірлігі туралы көптеген қызықты мәліметтер білдік. Қазақстан – біздің ортақ үйіміз. Бірлік пен татулықты сақтау – әрқайсымыздың міндетіміз. Еліміз аман, жұртымыз тыныш болсын!
Барлығы хормен айтады:
Бірлік бар жерде – тірлік бар!
Қосымша идеялар:
- Ұлттық тағамдар көрмесін ұйымдастыру (әкелер мен аналар қатыса алады)
- Фото-көрме: «Менің ұлтым – менің мақтанышым»
- Достық туралы эссе жазу байқауы