МДҰ жоба технологиясының тиімділігі
Махмудова Асел Рашитовна
Лауазымы: Тәрбиеші.
Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, Жәнібек ауданы.
«Алтын ұя» бөбекжайы.
Кіріспе: Балабақшадағы оқу процесі балалардың жан-жақты дамуына бағытталған, әрі олардың тұлғалық және әлеуметтік дағдыларын қалыптастырудың маңызды кезеңі болып табылады. Қазіргі заманғы білім беру жүйесінде балалардың шығармашылық әлеуетін дамыту, өзіндік пікірін білдіру, зерттеу және талдау дағдыларын қалыптастыру ерекше маңызға ие. Осы мақсатта педагогикада жаңа технологияларды қолданудың тиімділігі зор. Оның бірі — жоба технологиясы. Балабақшада жоба технологиясын қолдану балалардың білім алуға деген қызығушылығын арттырып, олардың танымдық белсенділігін күшейтеді. Бұл мақалада жоба технологиясымен оқу іс-әрекеттерін жүргізудің тиімділігі туралы толық баяндалады.
Жоба технологиясы дегеніміз не?
Жоба технологиясы – бұл балалардың зерттеу, іздену, шығармашылық жұмыстар арқылы нақты тақырып немесе мәселе бойынша терең білім алуын көздейтін педагогикалық әдіс. Бұл технологияның басты ерекшелігі – балалардың өздігінен жұмыс істеуіне, ақпарат жинауға, талдауға, қорытуға және шығармашылық тұрғыдан шешімдер қабылдауға бағытталған.
Жоба технологиясын қолдану балабақшада балаларды белсенді іс-әрекетке тартып, олардың бойында жауапкершілік пен топтық жұмыс дағдыларын қалыптастырады. Мұндай әдіс балалардың түрлі білім салаларындағы терең түсініктерін дамытуға септігін тигізеді.
Жоба технологиясымен оқу іс-әрекетін жүргізудің тиімділігі
- Балалардың шығармашылық қабілетін дамыту
Жоба технологиясы балалардың шығармашылық ойлауын дамытудың тамаша құралы болып табылады. Жобаның барысында балалар әртүрлі шығармашылық тапсырмаларды орындауға, өз ойларын жүзеге асыруға мүмкіндік алады. Мысалы, балалар өздерінің жасаған жобаларын көрмеге қойып, әртүрлі ойындар мен қойылымдар ұйымдастырады. Бұл балаларға өз идеясын іске асыруға мүмкіндік беріп, шығармашылық ойлау қабілетін шыңдайды.
- Танымдық қызығушылықты арттыру
Жоба технологиясы балалардың оқу процесіне деген қызығушылығын арттырады. Олар өздері таңдаған тақырыпқа қатысты мәлімет жинап, оны зерттеу арқылы жаңа білімдерге қол жеткізеді. Бұл әдіс баланың өз бетімен білім алуына жол ашады, сонымен қатар ол оқу процесіне деген оң көзқарас қалыптастырады. Тақырып бойынша зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында балалардың қызығушылығы артып, олардың білімге деген құштарлығы дамиды.
- Әлеуметтік және коммуникативтік дағдыларды дамыту
Жоба технологиясы балаларды топта жұмыс істеуге үйретеді. Балалар түрлі тапсырмаларды орындау барысында бір-бірімен пікір алмасып, өзара үйлесімді әрекет ету қажеттілігін түсінеді. Бұл әлеуметтік дағдыларды дамытуға мүмкіндік береді. Балалар топта жұмыс істей отырып, өз ойын айту, бір-бірін тыңдай білу, ортақ шешім қабылдау сияқты маңызды коммуникативтік дағдыларды меңгереді. Бұл дағдылар баланың қоғамда еркін және сенімді болуына әсер етеді.
- Зерттеу және талдау дағдыларын қалыптастыру
Жоба технологиясының бір ерекшелігі — балаларды зерттеу жұмыстарын жүргізуге ынталандырады. Бұл балаларға ақпаратты жинап, оны талдауға, сараптауға мүмкіндік береді. Балалар өздері таңдап алған тақырыпты зерттеу барысында ғылыми көзқарас қалыптастырып, зерттеу жұмыстарына қатысады. Жоба барысында олар түрлі тәжірибелер жасап, жиналған ақпараттарды дұрыс талдап, қорытынды жасайды. Бұл зерттеу дағдыларын дамытуға септігін тигізеді.
- Қабілеттер мен дағдыларды әртүрлі пәндер бойынша интеграциялау
Жоба технологиясы кіріктірілген оқу іс-әрекеттерін жүргізуге мүмкіндік береді. Яғни, бір жоба арқылы бірнеше пәндерді біріктіріп оқытуға болады. Мысалы, балалар «Қыс мезгілі» тақырыбында жоба жүргізіп, табиғат туралы қысқы ойындар мен сурет салу жұмыстары арқылы өнер пәнін біріктіре алады. Бұл балаларға әртүрлі пәндер арасындағы байланысты көріп, сол пәндерді тереңірек меңгеруге мүмкіндік береді. Кіріктірілген тәсіл балалардың білімін кеңейтіп, жүйелі түрде ойлау дағдыларын қалыптастырады.
- Топтық жұмыс арқылы жауапкершілікті арттыру
Жоба барысында балалар топқа бөлініп жұмыс істейді, әрқайсысы өз міндеттерін атқара отырып, ортақ мақсатқа ұмтылады. Бұл балалардың өзара көмектесіп, жауапкершілікті сезінуіне ықпал етеді. Топта жұмыс істеу балаларға бір-бірінің пікірін тыңдауды, өз идеяларын қорғауды, ортақ шешімдер қабылдауды үйретеді. Топтық жұмыс оларды шыдамдылыққа, өз пікірін білдіруге және командамен жұмыс істеуге дағдыландырады.
- Баланың дербестігін арттыру
Жоба жұмысы балалардың дербестігін арттырады. Олар өздері таңдаған тақырып бойынша өз бетімен жұмыс істей отырып, дербес шешімдер қабылдайды. Жоба барысында бала зерттеу жүргізу, ақпарат жинау, нәтиже шығару арқылы өз күшіне сенім арттырады. Бұл әдіс баланың еркіндігін, дербестігін дамытып, оқу процесіндегі өз белсенділігін арттырады.
8.Тәжірибелік дағдыларды дамыту
Жоба жұмысы барысында балалар тек теориялық білімдермен ғана емес, тәжірибелік дағдылармен де қаруланады. Мысалы, балалар тәжірибелер жасап, оларды талдап, түрлі материалдарды пайдаланып, практикалық тапсырмаларды орындау арқылы нақты білім алады. Бұл дағдылар болашақта баланың өмірінде пайдалы болады, себебі ол шынайы өмірде кездесетін мәселелерді шешуге қабілетті болады.
Қорытынды
Балабақшада жоба технологиясымен оқу іс-әрекеттерін жүргізудің тиімділігі айқын. Бұл әдіс балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытып, олардың танымдық белсенділігін арттырады. Сонымен қатар, жоба технологиясы балалардың коммуникативтік, зерттеу, әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруға көмектеседі. Жоба арқылы балалар өздігінен білім алып, жауапкершілікті сезініп, нақты нәтижеге қол жеткізуге ұмтылады. Сондықтан балабақшада жоба технологиясын тиімді пайдалану балалардың жан-жақты дамуына ықпал етіп, олардың тұлғалық дамуын қамтамасыз етеді.
Пайдаланылған әдебиеттер
- Таубаева Ш. Т., Барсай Б. Т. Оқытудың қазіргі технологиялары.
- Көшімбетова С. Инновациялық технологияны білім
сапасын көтеруде пайдалану мүмкіндіктері. – Алматы:
Білім, 2008. - Қ.Нағымжанова Инновациялық технологияның құрылымы. – А.: Өркен,