Балабақшада жоба технологиясын қолданудың бала дамуына әсері

Алдонғарова Баянсұлу Маханбетқызы

Лауазымы: тәрбиеші

Орал облысы

Қаратөбе ауданы

 «Балдырған» бөбекжайы МКҚК

 

Кіріспе: Қазіргі уақытта мектепке дейінгі білім беру жүйесінде балалардың жан-жақты дамуын қамтамасыз ету үшін әртүрлі әдіс-тәсілдер кеңінен қолданылады. Солардың бірі – жоба технологиясы. Жоба технологиясы балаға танымдық, шығармашылық және әлеуметтік дағдыларды қалыптастыруға, дербестік пен жауапкершілікті дамытуға мүмкіндік береді. Бұл әдіс балалардың қызығушылығын оятып, оларды белсенді түрде қатысуға ынталандырады. Сонымен қатар, жоба технологиясы педагогқа балалардың дамуына кешенді түрде қарауға, олардың жеке ерекшеліктерін ескеруге мүмкіндік береді.

Негізгі бөлім:

Жоба технологиясы – балаларды дербес жұмыс істеуге үйрететін, олардың ізденіс дағдыларын дамытатын әдіс. Балабақшадағы жоба технологиясы баланың білімін тереңдетуге, шығармашылық ойлау қабілетін дамытуға, топтық жұмыс дағдыларын қалыптастыруға бағытталады. Бұл технологияның басты ерекшелігі – балалардың өз бетімен зерттеу жүргізуі, жаңа білім алу жолдарын іздестіруі, мәселелерді шешуге ұмтылуы.

Балабақшада жоба технологиясын қолдану балаларды қызықтыратын тақырыптар төңірегінде жүзеге асады. Мәселен, табиғат құбылыстары, жануарлар әлемі, экология мәселелері, денсаулық сақтау және басқа да көптеген тақырыптар жоба ретінде қарастырылады. Педагог балалармен бірге сол тақырыптарды зерттеп, оларды әртүрлі әрекеттер арқылы іске асырады. Бұл ретте балалар ақпаратты тек тыңдап қана қоймайды, оны өз беттерінше зерттейді, тәжірибе жасайды, талқылайды және қорытынды шығарады.

Жоба технологиясының бала дамуына әсері

Жоба технологиясын қолдану балалардың танымдық қабілеттерін дамытуға үлкен әсер етеді. Балалар зерттеу жұмыстарын жүргізу барысында табиғат құбылыстарын, заттар мен құбылыстардың қасиеттерін біледі, өздері бақылап, талдайды. Зерттеулер нәтижесінде балалар жаңа білімдер мен дағдыларды меңгеріп қана қоймай, олардың білім алу үрдісіне қызығушылығы артады.

Жоба технологиясы баланың шығармашылық қабілеттерін дамытуда да маңызды рөл атқарады. Балалар өз жобаларын құрастыру барысында өз ойларын еркін білдіреді, жаңа идеялар ойлап табады, түрлі шығармашылық тапсырмалар орындайды. Бұл үдеріс баланың өз ойын еркін жеткізу, шешім қабылдау, жаңа идеяларды ұсыну қабілетін жетілдіреді.

Жоба технологиясы топтық жұмыс дағдыларын дамытуға да үлкен ықпал етеді. Балалар бірлесіп жұмыс істеу арқылы өзара пікір алмасады, бірін-бірі тыңдайды, ортақ мақсатқа жету үшін бірігеді. Бұл балалардың қарым-қатынас дағдыларын жетілдіріп, ынтымақтастық пен өзара көмек көрсету қабілеттерін дамытады. Жоба технологиясы балаға өз бетімен әрекет етуді үйретеді. Әрбір бала өз жобасының белгілі бір бөлігін орындауға жауапты болғандықтан, олар өз іс-әрекеттеріне жауапкершілікпен қарауға үйренеді. Бұл әдіс балалардың дербестік пен тәртіптілікті дамытады. Жобамен жұмыс істеу кезінде балалар бір-бірімен тығыз қарым-қатынаста болады. Олар ортақ мәселелерді шешу үшін өзара сөйлесіп, пікір алмасады, бірлесіп шешім қабылдайды. Бұл үдеріс балалардың коммуникативтік дағдыларын жетілдіріп, өз ойын нақты әрі түсінікті жеткізуге үйретеді.

Жоба технологиясын балабақшада қолданудың бірнеше маңызды ерекшеліктері бар:

  • Тақырып таңдауда баланың қызығушылығы ескеріледі. Жоба жұмыстарының сәтті өтуі үшін тақырыптар балалардың қызығушылығына сәйкес болуы керек. Бұл балалардың белсенді қатысуын және танымдық үдерістің тиімділігін арттырады.
  • Оқу әрекетінің көпқырлы болуы. Жоба жұмыстарын орындау барысында балалар түрлі қызмет түрлерімен айналысады: сурет салу, тәжірибе жасау, зерттеу жүргізу, макет құрастыру, ойын ұйымдастыру және т.б.
  • Әр баланың дамуына жеке көзқарас. Жоба жұмыстары әр баланың жеке қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді. Педагог әр баланың мүмкіндіктерін ескеріп, оны қолдайды.

Қорытынды

Жоба технологиясы – баланың танымдық, шығармашылық, әлеуметтік дағдыларын дамытуға бағытталған тиімді әдіс. Бұл технологияны қолдану арқылы балабақшада балалардың өз бетімен ойлау, зерттеу, шешім қабылдау дағдылары дамиды. Жоба технологиясы балаларға өз білімдерін практикада қолдануға, жаңа ақпарат алуға, оны түсініп, өз қорытындыларын жасауға мүмкіндік береді. Осылайша, жоба технологиясын қолдану балаларды жан-жақты дамытатын маңызды құралдардың бірі болып табылады.

 

Пайдаланылған әдебиеттер

  1. Таубаева Ш. Т., Барсай Б. Т. Оқытудың қазіргі технологиялары.
  2. Көшімбетова С. Инновациялық технологияны білім
    сапасын көтеруде пайдалану мүмкіндіктері. – Алматы:
  3. Қ.Нағымжанова Инновациялық технологияның құрылымы. – А.: Өркен, 

 

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *