Бастауыш сыныптың сабақтарындағы қолданылатын топтық жұмыстың тиімділігі.
Оқу-бұл маңызды жұмыс. Сондықтан мен оқу қызықты және көңілді болуы керек деп санаймын. Өйткені қызығушылық ойды оятады, құбылысты түсінуге деген ұмтылысты тудырады. Қызығушылықсыз үйренген, өзінің жағымды эмоцияларымен боялмаған білім пайдалы болмайды-бұл бос әурешілік.
Мен таңдап отырған тақырып – “Бастауыш сыныптың сабақтарындағы қолданылатын топтық жұмыстың тиімділігі”. Бастауыш мектепте топтық жұмыс технологиясын қолдану келесі мақсаттарға қол жеткізуге мүмкіндік береді:
– білімге және оқу үдерісіне қызығушылықты арттыру;
– әмбебап оқу іс-әрекеттерін қалыптастыру;
– коммуникативтік құзыреттілікті дамыту;
– логикалық ойлау мен сөйлеуді дамыту;
– өз ойларын тұжырымдау дағдысын және өз көзқарасын дәлелді түрде қорғай білу дағдысын игеру;
– жауапкершілік сезімін тәрбиелеу;
Бұл жоғары дәрежеде оқушылардың ақыл-ой белсенділігін арттыруға ықпал етеді деген ойдамын. Топтық жұмыс технологиясынмен өз бетімше жұмыс жасауда, сабақтың міндеттерін, оқу мәселелерін фронтальды талқылауды ұйымдастыруда қолданамын. Бұл технология сабақтың кез-келген кезеңінде қолданған кезде белгілі бір нәтижелер береді: мотивация, жаңа материалды үйрену, оқу дағдыларын қалыптастыру, зерттелгенді бекіту, қайталау. Топтық жұмыс технологиясын қолдану қабылдауды, зейінді, есте сақтауды, қиялды дамытуға ықпал етеді.
Мұндай технологияны қолдану әр оқушының іс-әрекетінің тиімді жағын қамтамасыз етеді. Оқушыларға сабақтың кез-келген кезеңінде жедел көмек көрсетуге мүмкіндік береді. Қатарластарының тобында жұмыс істей отырып, бала өз ойын еркін жеткізе алады. Мұндай жұмыс барысында “әлсіз” оқушылар қателік жіберуден қорықпай сөйлеуге, кез-келген сұрақ қоюға мүмкіндік алады. “Күшті” оқушылар үшін бұл олардың қабілеттерін көрсетудің тамаша мүмкіндігі ғана емес, сонымен қатар кеңесші,”әлсізге” көмекші ретінде әрекет етеді.
Мен топ жұмысының үйлесімділігін тікелей бағалауға болатын екі сыртқы бақыланатын критерийді атап өтетін болсам, біріншіден, сол оқу кезеңінде қателер санының төмендеуі. Екіншіден, топтардың бірлескен жұмысынан ләззат алуы.
Қызу пікірталас топтарында балалар бір тапсырмаға “жабысып” қалуы мүмкін, бірақ оны терең және жан-жақты талқылай алады. Бірінші кезекте топтарды қатесіз және тату жұмысы үшін ерекше атап өтемін. Мұндай оқу ынтымақтастығын ұйымдастырумен “достық емес” жұмыс ынтымақтастық дағдылары енді ғана қалыптаса бастаған алғашқы кезеңдерде ғана байқалады. Бірақ екі-үш айдың ішінде топтардың жұмысы шынайы келісілген өзара әрекеттесу деңгейіне көтеріледі.
Сабаққа дайындық кезінде әр оқушының білім деңгейі мен мүмкіндіктері ескеріледі. Балаға білімді бақылау ретінде үйренбеген материал берілмейді. Ол бақылау және одан әрі қорытынды жасау үшін ұсынылады. Қорытындылар жасалып, жұмыс істеген кезде оларды бекітуге болады, ал бекітілгеннен кейін оларды бағалауға болады. Тек осы жағдайда мұғалім жұмысқа оң баға бере алады.