Бастауыш мектепте ТРИЗ технологиясын оқушылардың ақыл-ой белсенділігін дамыту ретінде қолдану.
Бастауыш сынып мұғалімі: Журавлева М. в.
Бастауыш сыныптарда білім алушылар үнемі әртүрлі ақпарат ағынын бағдарлауы керек. Білім алу үшін қажетті оқу материалының көлемі бастауыш сынып оқушысының танымдық процестерін дамытудың жоғары деңгейінің болуын болжайды. Сондықтан бастауыш сынып мұғалімдерінің маңызды міндеттерінің бірі-бала өз бетінше, сыни және шығармашылық ойлауды үйренуге мүмкіндік алатын оқу жағдайларын жасау.
Ойлау процесі шешудің дайын әдісі жоқ тапсырма немесе мәселе туындаған кезде басталады. Егер бір нәрсені түсінуге, бір нәрсені түсінуге деген ұмтылыс болса, онда бұл жерде ойлау туралы да айтылады. Біздің ойымызша, бастауыш сынып оқушыларының ақыл – ой белсенділігін дамыту-бұл өзекті мәселе, оны шешу қажет. Адамның ойлау қабілетінің арқасында қиын міндеттер шешіледі, жаңалықтар ашылады, өнертабыс пайда болады
Әр бала зерттелетін топтан бір немесе бірнеше нысанды алады (мысалы, белгілі бір белгілер бойынша жиналған сөздердің қоржынындағы заттар), мұғалім достарын қандай белгілер бойынша жинайтынын атайды. Нысандарында көрсетілген белгі бар балалар мұғалімге өз карталарымен жүгіреді, қалған барлық балалар бақылаушы ретінде әрекет етеді. Ойын барысында балалар объектіні берілген белгі мәнінің болуымен анықтауға, объектінің берілген белгі мәніне ие екендігін тексеруге үйренеді.
Математика, 1 сынып.
Балалардың үстелдерінде өрнектері бар карточкалар бар(10 – 7, 3 + 4, 6 + 1, 9 – 6 және т. б.)
– Менің достарым-7 сомасы бар жігіттер.
– Менің достарым-айырмашылығы 3-ке тең жігіттер.
– Менің достарым 1 термин 2-ден асатын жігіттер
– Менің достарым 5-тен асатын жігіттер және т. б.
Орыс тілі, 1 сынып.
Балалар жұппен жұмыс істейді. Олар мұғалімнің тапсырмасы бойынша парақтарға сөздерді ойлап тауып, жазады, содан кейін тексеру жүргізіледі.
TRIZ технологиясын қолдану келесі нәтижелерге қол жеткізді:
Балалардың оқу сабақтарына, орыс тіліне, қоршаған әлемге деген көзқарасын өзгерту.
Оқуға деген танымдық қатынасты арттыру (оқушылар өздерінің зерттеушілік көзқарастарын, шығарманың мәніне тереңірек үңілуге деген ұмтылысын көрсетуге үйренеді).
Шығармашылық және проблемалық-ізденушілік сипаттағы тапсырмаларға оң көзқарасты дамыту.
Оқушылардың жұмыс барысында туындайтын өз қателіктері мен қиындықтарына деген көзқарасын өзгерту (олар оларды сабырлы түрде қабылдай бастады, қиындықтарды жеңе білді, басталған жұмысты соңына дейін жеткізді).
Оқушыларды әрі қарайғы іс-әрекетке ынталандыру (олар өз іс-әрекеттерін рефлексиялауды үйренеді және коммуникативті мәдениетті дамытады).
“Мұғалім-оқушы-сынып” жүйесінде сенім, ынтымақтастық атмосферасын құру, жеке, топтық және ұжымдық қызметке саналы қатынасты дамыту.
Бастауыш сынып оқушыларының ақыл-ой белсенділігін арттыру.