“Мектептегі оқу-тәрбие үдерісін басқарудағы инновациялық тәсілдер: оқу-тәрбие ісі жөніндегі директор орынбасарының рөлі”
Кіріспе Ақылов Ермек Ерланұлы
Оқу-тәрбие үдерісі қазіргі мектептің негізін құрайтын маңызды бағыттардың бірі болып табылады. Білім беру саласындағы жаңашылдықтар мен заман талабына сай әдістерді қолдану — мектептің тұрақты дамуына септігін тигізеді. Бұл мақалада оқу-тәрбие ісі жөніндегі директордың орынбасарының оқу-тәрбие үдерісін басқарудағы рөлі мен оның тиімділігін арттыруға арналған инновациялық тәсілдер қарастырылады.
Негізгі бөлім
1. Оқу-тәрбие ісі жөніндегі директор орынбасарының негізгі міндеттері
Оқу-тәрбие ісі жөніндегі директордың орынбасары мектептегі білім беру мен тәрбиелеу үдерісін үйлестіретін маңызды тұлға болып табылады. Оның міндеттеріне мыналар жатады:
Оқушылардың үлгерімін бақылау және талдау;
Мұғалімдердің әдістемелік жұмысын ұйымдастыру және жетілдіру;
Оқушылардың тәрбие үдерісін үйлестіру және патриоттық, адамгершілік құндылықтарды дамыту;
Мектепішілік тәртіпті қадағалау және тәрбие жоспарын құру.
2. Оқу үдерісіндегі инновациялық тәсілдер
Интерактивті оқыту әдістері қазіргі заманауи білім беру үдерісінде кеңінен қолданылуда. Оқу-тәрбие ісі жөніндегі директордың орынбасары бұл әдістерді тиімді түрде мектеп бағдарламасына енгізуге жауапты. Мысалы, оқушылардың мотивациясын арттыру мақсатында сандық білім беру ресурстарын (электронды күнделік, цифрлық платформалар) пайдалану – оқыту сапасын арттырудың бірден-бір жолы.
3. Тәрбие үдерісіндегі жаңа әдістер
Тәрбиелеу үдерісі тек білім берумен шектелмейді, ол оқушылардың жеке тұлға ретінде қалыптасуын қамтамасыз етеді. Бұл үдерісте мектеп басшылығы, әсіресе директордың тәрбие жөніндегі орынбасары маңызды рөл атқарады. Патриоттық тәрбие, адамгершілік тәрбие және экологиялық тәрбие сынды бағыттарды дамытуға арналған түрлі жобалар жасалуда.
Мысалы, “Құндылыққа бағытталған тәрбие” жобасы мектеп оқушыларына адамгершілік құндылықтарды сіңіруге бағытталған. Бұл жобаның мақсаты — оқушылардың әлеуметтік дағдыларын дамыту және олардың қоршаған ортаға деген жауапкершілігін арттыру.
4. Мұғалімдермен жұмыс: әдістемелік қолдау
Мектептің оқу-тәрбие үдерісінің тиімділігін арттыруда мұғалімдермен жұмыс та маңызды. Оқу-тәрбие ісі жөніндегі директордың орынбасары мұғалімдерге біліктілікті арттыру курстарын ұйымдастыруы, әдістемелік көмек көрсетуі тиіс. Lesson Study, Team Teaching сынды мұғалімдер арасындағы ынтымақтастық әдістері мектептегі оқыту сапасын көтеруге бағытталған.
5. Оқу-тәрбие үдерісіндегі мониторинг
Тиімді оқу-тәрбие үдерісін басқаруда мониторинг жүйесін қолдану маңызды. Оқу үлгерімін және тәрбие үдерісін тұрақты түрде бақылап, нәтижелерді сараптау директор орынбасарының басты міндеті болып табылады. Бұл жүйе оқу сапасын жақсартуға, кемшіліктерді анықтауға және оқу процесіне түзетулер енгізуге көмектеседі.
Қорытынды
Оқу-тәрбие ісі жөніндегі директордың орынбасарының рөлі мектептегі білім беру мен тәрбие үдерісін жетілдіруде өте маңызды. Оның инновациялық әдістерді енгізуі мен мониторинг жүргізуі оқу сапасын арттырып, оқушылардың жан-жақты дамуына мүмкіндік береді. Қазіргі заман талабына сай, директор орынбасары жаңа технологиялар мен әдістемелерді мектепке енгізу арқылы білім сапасын жаңа деңгейге көтереді.