Психологиялық ойын жаттығулар жинағы
Аубакирова Гульзат
Психологиялықойынжаттығуларжинағы
- «Досдостыққа» сергітуойыны (5 минут)
Нұсқау: Қазірсіздерөтебірқызықойындыойнайсыздар. Олүшінжасалатынқимылды тез-тез жасаукерек. 5 секундтыңішіндеөзіңізгесеріктестауыпалыңыз да тез-тез оныменқолалысыңыз. Ал ендібір-бірімізбен «сәлемдесеміз»:
Оңқолоңқолмен!
Мұрынмұрынмен!
«Досдостыққа» дегенбұйрықтыестігендежұптарыңыздыайырбастайсыздар.
Бүгінбіз ой, сезімжәнемінез-құлықбір-біріменқалайбайланыстыекендігінбілеміз.
- «Біз, біздіңжәнеоқушылардыңқұқықтары» коллективтікойыны (10 минут)
Еңмаңыздыдегенқұқықтарыңдыжәнеөзіңдібейнелейотырып, бірлесіпсурет салу.
Талдау:
- Бірлесіпжұмысжасаужеңілболдыма?
- Өзіңдіқандайкүйдебейнеледің?
- Қандайқұқықтарыңды сен еңмаңыздыдепесептейсің?
Құқықтарықаралады:
Өмірсүругеқұқығы.
Зорлық-зомбылықтыңкезкелгентүріненқорғануғақұқығы.
Оқуғақұқығы.
Баланыңөзісенімартатынересекадамнан, дәрігерден, милиционерден, ұстазданкөмексұрауынақұқығы бар.
Төңірегіндердіңсый-құрметінебөленугеқұқықты.
«Жоқ» дегенсөздіайтуғақұқықты.
Басқа да балалардыңжәнебасқаадамдардың да дәлосындайқұқықтары бар.
- «Ақсақмаймыл» жаттығуы (5 минут)
Қатысушыларөздерінемін-еркінсезініп, жайғасыпотырады. Жүргізуші (психолог): «Қазір мен сіздергетапсырма берем, бұлтапсырманыменің «бастаймыз» дегенсөзімненкейінорындаймыз, «тоқтаймыз» дегенкездетоқтаймыз. Егерберілгенереженібелгілісебептерменбұзыпалсаңыз, бірретқолдышапалақтапбелгіберіңіз.Басқанәрсегеалаңдасаңыздаосылайжасаймыз» Ендібәрімізкөзіміздіжұмамыз да «Ақсақмаймыл» туралыойламаймыз. «Бастаймыз».
Талқылау:
- Тапсырмаорындаубарысындақандайжағдайларкедергіболды?
- Қандайәсералдыңыз?
- Ойдыигерумүмкін ба екен?
- «Мен – үйде» және «Мен – жұмыста» жаттығуы (10 минут)
Қазірсіздерпарақтыекібағанғабөліңіздер. Біріншібағанаға «Мен үйде» деп, ал екіншібағанаға «Мен жұмыста» депжазыңыздар. Осы екібағананысолжердегімінез-құлықтарыңыз бен жүріс –тұрыстарыңыздыжазыңыздар.
Талқылау:
- Осы жағдайлардағымінез-құлықтарыңыз бен жүріс-тұрыстарыңыздыңұқсастықтары мен айырмашылықтарытуралықорытындыжасаңыз.
- Қайбағананытолтырғаноңайғасоқты? Қайбағанакөптеуболды?
- Не себептіайырмашылықтарболады?
- Бұлбағанадағыжағдайларсәйкескелукерек па? Неге?
- «Үшжыл» жаттығуы (15 минут)
- Бәріміземін – еркінотырып, тереңдемаламыз. Ешқандайнәрсеойламауғатырысайық.
- Елестетіпкөріңіз, сізөзіңіздіңүшжылөміріңіздіңқалғанынбілдіңіз. Бірақ осы үшжылішіндесізешқандай да ауырмай, деніңізсауболыпөмірсүресіз. Сізбұлхабардыестігендеқандайкүйдеболасыз? Бірденболашағыңызғажоспарқұрасыз ба әлде аз уақытқалғанынаөкінесізбе? Қағазбетінетүсіріңіз.
- Осы қалғанөміріңіздікімдерменбіргесүрередіңіз? Қайжердесүрередіңіз? Жұмысыңыздыжалғастырасыз ба? Осы уақытаралығында не істепүлгерукерек? Осылардыңбарлығынқысқашақағазбетінетүсіріңіз.
- Осы осыүшжылдағыөміріңіз бен қазіргіөміріңіздісалыстырыңыз.
- Қандайұқсастықтар бар жәнеқандайайырмашылықтар бар? Солөмірденбүгінгіөміріңізге не қосаредіңіз?
Қорытынды:Ендібұл «үшжылөмір» – тек ойынүшінжасалғанжаттығудепқабылдап, олойданарылыңыздар. Бұлойыннанөздеріңізге не аларедіңіздер? Бұлжаттығудыжасайотырыпсізқандайтәжірибежинақтадыңыз? Қағазбетінетүсіріңіз.
Сергітусәтіндебалалардыңкөңіл-күйіндамытуғаарналғанпсихологиялық
жаттығулар
- «Сәлемдесу» ойыны:Қазірбізсендерменойынойнаймыз, қимылды тез жасауларыңкерек. «Бастаймыз» дегенбелгіберілгенде, мен қалайамандасукерекекенінайтамын, сондасендербір-бірлеріңмен тез-тез амандасасыңдар. Әрадамменәртүрліамандасасыңдар. Сонымен, көзбен… қолмен… иықпен… құлақпен… тіземен… иекпен… өкшемен… арқамен.
- «Сантики, Фантики, Лимпопо».Барлығышеңбербойыментұрып, бірбаланытаңдайды да бөлменіңсыртынашығарады. Шеңбердегібалалардыңішіненбірбаланыжүргізушіетіпсайлайды, олшеңбердегібалаларғақозғалыстардыкөрсетіптұрады. Барлықойыншыларжүргізушініңартынанкөрсеткенқимылдардықайталаукерек. Қимылдардықайталағанкездежүргізушігеқарамай, білтіртпейжасаукерек. Шеңбердегібалаларшапалақұрып, «САНТИКИ, ФАНТИКИ, ЛИМПОПО» депайтыпойындыбастайды. Бөлмесыртындатұрған бала ойыншылардыңдауыстарынестіп, бөлмегекіреді де шеңбердіңортасынатұрып, кімжүргізушіекенін табу керек. Егержүргізушінітапса, жүргізушіесіктіңсыртынашығады. Ойынсолретіменжалғасыпотырады.
- «Көңіл-күй неге ұқсас».Ойыншыларолардыңбүгінгікөңіл-күйлері неге (қайжылмезгіліне, ауарайына, табиғаттыңқұбылысына) ұқсасекенінайтыпбереді. Ойындыүлкен дер бастасажақсыболареді: «Меніңқазіргікөңіл-күйімкөгілдіраспандағыжылы, жұмсақкүнніңкөзінеұқсайды, ал сеніңше?». Жаттығушеңбербойыменжалғасабереді. Ойынныңсонындажауаптарқорытындыланады, бүгінгішеңберіміздегібалалардыңкөңіл-күйіқандайекен: қайғылы, көңілді, күлкілі, ызаланғант.б.Жауаптардыңқорытындысыншығарғанкезде, жаманауарайы, суық, жаңбыр, түнергенаспансияқтыэлементтерагрессивті, қобалжукүйлердіңкөрсеткіштеріненазараударыңыз.
Мақала орындаған Аубакирова Гульзат
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718