Тәрбие сағаты: “Еңбек түбі – береке”
Мақсаты:
- Оқушыларға еңбектің адам өміріндегі негізгі құндылық екенін түсіндіру;
- Еңбекке деген жауапкершілікті дамыту, еңбекке құрметпен қарауға тәрбиелеу;
- Оқушыларды адал, табанды еңбекке баулып, өз болашағы үшін еңбектің маңызын түсіндіру;
- Еңбекқорлық пен шыдамдылық сияқты қасиеттерді қалыптастыру.
Міндеттері:
- Еңбек туралы түсініктерін кеңейту;
- Адам еңбегімен жасалатын құндылықтарды бағалауға үйрету;
- Әртүрлі мамандықтар мен еңбектің маңызын көрсету.
Көрнекіліктер:
- Еңбек туралы нақыл сөздер, мақал-мәтелдер;
- Еңбекке байланысты суреттер мен презентациялар;
- Қосымша бейнематериалдар (егер мүмкіндік болса).
Сабақтың барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі:
- Оқушылармен амандасу.
- Сабақтың мақсатын түсіндіру.
- Психологиялық дайындық: «Еңбек дегеніміз не?» сұрағы бойынша әр оқушы өз ойларын ортаға салады.
- Кіріспе бөлім:
- Мұғалімнің кіріспе сөзі: «Еңбек – адам өмірінің негізгі тірегі. Әрбір жетістік, әрбір табыс – еңбектің нәтижесі. Адам еңбектің арқасында қоғамға, елге, өз отбасына пайдалы тұлға болады. Біз бүгін еңбек туралы тереңірек түсінік аламыз».
- Мақал-мәтелдерді талқылау:
- «Еңбек түбі – береке»;
- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды».
- Негізгі бөлім:
- Мұғалімнің дәрісі:
Еңбектің адамзат тарихындағы маңызы, атақты ғұламалардың еңбек туралы айтқан ойлары мен нақыл сөздері. Мысалы:- Абай Құнанбаев: Абай еңбекті білім алумен, өзін-өзі жетілдірумен байланыстырып, «Қара сөздерінде» еңбексіз табыстың келмейтінін түсіндірген.
- Ыбырай Алтынсарин: Ыбырай Алтынсарин еңбек пен білімнің қатар жүретінін айтып, балаларды еңбекке баулуды негізгі міндеттердің бірі деп санаған.
- Мамандықтар туралы сұхбат:
Әрбір мамандықтың өз ерекшелігі бар, және әрбір адам өз мамандығына адал еңбек ете білсе, қоғамда өз орнын табады. Оқушыларға ата-аналарының қандай мамандықтармен айналысатыны туралы сұрақ қою. - Мақал-мәтелдермен жұмыс:
Оқушылардың қатысуымен еңбек туралы мақал-мәтелдердің мағынасын ашу. Мысалы:- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Алтынды қолда ұстағанша, еңбекті жолда ұста»;
- «Жігіттің жақсысы – жарлы болмас, қолының қимылы барлы болар».
- Топтық жұмыс:
Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа тапсырма беру:- 1-топ: «Еңбектің түрлері және олардың ерекшеліктері» тақырыбында постер дайындау.
- 2-топ: «Еңбекқор адамның бойындағы қасиеттер» туралы пікір алмасу.
- 3-топ: «Мен болашақта қай мамандықпен айналысқым келеді?» тақырыбында жоспар құру.
- Сұрақ-жауап:
Оқушыларға еңбектің нәтижесі мен жетістіктері туралы ой қозғау. Мысалы:- Еңбекпен қандай жетістіктерге жетуге болады?
- Адал еңбек адамға не береді?
- Мұғалімнің дәрісі:
- Қорытынды бөлім:
- Мұғалімнің қорытынды сөзі: «Еңбек – адамның ең басты құндылығы. Еңбектің арқасында адамзат дамиды, жаңалықтар ашылады, қоғам алға жылжиды. Әрқайсың өмірде еңбекқор, табанды болуларың керек».
- Оқушылардың еңбекті құрметтеу және еңбекқорлықтың маңыздылығын қаншалықты түсінгенін сұрақтар арқылы анықтау.
- Еңбек туралы қысқаша бейнеролик (егер мүмкіндік болса).
- Бағалау:
- Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау.
- Оқушыларға шағын тапсырма беру: «Бір апта ішінде қандай еңбекпен айналысып, не үйренгендерің туралы күнделік жазып келу».
Сабақты аяқтау:
Сабақтың соңында еңбекке арналған бір-екі мақал-мәтел айтып, сабақты түйіндеу:
- «Еңбектің наны тәтті»;
- «Еңбек ер атандырады».
Осы тәрбие сағаты арқылы оқушылар еңбектің құндылығын түсініп, өмірде табысқа жетудің жолы еңбек екенін ұғынады.