Тәрбие сағаты: “Еңбек түбі – береке”
Мақсаты:
- Оқушыларға еңбектің адам өміріндегі негізгі құндылық екенін түсіндіру;
- Еңбекке деген жауапкершілікті дамыту, еңбекке құрметпен қарауға тәрбиелеу;
- Оқушыларды адал, табанды еңбекке баулып, өз болашағы үшін еңбектің маңызын түсіндіру;
- Еңбекқорлық пен шыдамдылық сияқты қасиеттерді қалыптастыру.
Міндеттері:
- Еңбек туралы түсініктерін кеңейту;
- Адам еңбегімен жасалатын құндылықтарды бағалауға үйрету;
- Әртүрлі мамандықтар мен еңбектің маңызын көрсету.
Көрнекіліктер:
- Еңбек туралы нақыл сөздер, мақал-мәтелдер;
- Еңбекке байланысты суреттер мен презентациялар;
- Қосымша бейнематериалдар (егер мүмкіндік болса).
Сабақтың барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі:
- Оқушылармен амандасу.
- Сабақтың мақсатын түсіндіру.
- Психологиялық дайындық: «Еңбек дегеніміз не?» сұрағы бойынша әр оқушы өз ойларын ортаға салады.
- Кіріспе бөлім:
- Мұғалімнің кіріспе сөзі: «Еңбек – адам өмірінің негізгі тірегі. Әрбір жетістік, әрбір табыс – еңбектің нәтижесі. Адам еңбектің арқасында қоғамға, елге, өз отбасына пайдалы тұлға болады. Біз бүгін еңбек туралы тереңірек түсінік аламыз».
- Мақал-мәтелдерді талқылау:
- «Еңбек түбі – береке»;
- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды».
- Негізгі бөлім:
- Мұғалімнің дәрісі:
Еңбектің адамзат тарихындағы маңызы, атақты ғұламалардың еңбек туралы айтқан ойлары мен нақыл сөздері. Мысалы:- Абай Құнанбаев: Абай еңбекті білім алумен, өзін-өзі жетілдірумен байланыстырып, «Қара сөздерінде» еңбексіз табыстың келмейтінін түсіндірген.
- Ыбырай Алтынсарин: Ыбырай Алтынсарин еңбек пен білімнің қатар жүретінін айтып, балаларды еңбекке баулуды негізгі міндеттердің бірі деп санаған.
- Мамандықтар туралы сұхбат:
Әрбір мамандықтың өз ерекшелігі бар, және әрбір адам өз мамандығына адал еңбек ете білсе, қоғамда өз орнын табады. Оқушыларға ата-аналарының қандай мамандықтармен айналысатыны туралы сұрақ қою. - Мақал-мәтелдермен жұмыс:
Оқушылардың қатысуымен еңбек туралы мақал-мәтелдердің мағынасын ашу. Мысалы:- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Алтынды қолда ұстағанша, еңбекті жолда ұста»;
- «Жігіттің жақсысы – жарлы болмас, қолының қимылы барлы болар».
- Топтық жұмыс:
Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа тапсырма беру:- 1-топ: «Еңбектің түрлері және олардың ерекшеліктері» тақырыбында постер дайындау.
- 2-топ: «Еңбекқор адамның бойындағы қасиеттер» туралы пікір алмасу.
- 3-топ: «Мен болашақта қай мамандықпен айналысқым келеді?» тақырыбында жоспар құру.
- Сұрақ-жауап:
Оқушыларға еңбектің нәтижесі мен жетістіктері туралы ой қозғау. Мысалы:- Еңбекпен қандай жетістіктерге жетуге болады?
- Адал еңбек адамға не береді?
- Мұғалімнің дәрісі:
- Қорытынды бөлім:
- Мұғалімнің қорытынды сөзі: «Еңбек – адамның ең басты құндылығы. Еңбектің арқасында адамзат дамиды, жаңалықтар ашылады, қоғам алға жылжиды. Әрқайсың өмірде еңбекқор, табанды болуларың керек».
- Оқушылардың еңбекті құрметтеу және еңбекқорлықтың маңыздылығын қаншалықты түсінгенін сұрақтар арқылы анықтау.
- Еңбек туралы қысқаша бейнеролик (егер мүмкіндік болса).
- Бағалау:
- Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау.
- Оқушыларға шағын тапсырма беру: «Бір апта ішінде қандай еңбекпен айналысып, не үйренгендерің туралы күнделік жазып келу».
Сабақты аяқтау:
Сабақтың соңында еңбекке арналған бір-екі мақал-мәтел айтып, сабақты түйіндеу:
- «Еңбектің наны тәтті»;
- «Еңбек ер атандырады».
Осы тәрбие сағаты арқылы оқушылар еңбектің құндылығын түсініп, өмірде табысқа жетудің жолы еңбек екенін ұғынады.
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718