«Ұлттық құндылық тәрбиенің түп қазығы»
«Ұлттық құндылық тәрбиенің түп қазығы»
Ұлттық құндылықтар балабақша деңгейіндегі тәрбиелік ландшафтты қалыптастыруда шешуші рөл атқарады. Баланың оқу сапарының іргетасы ретінде балабақшадағы білім ұлтқа қатыстылық, өзіндік және жауапкершілік сезімін тәрбиелеу үшін маңызды құндылықтарды сіңірудің бастапқы алаңы ретінде қызмет етеді. Осыған байланысты ұлттық құндылықтар балабақшадағы білім беру негіздері мен тәжірибелерін дамытуға бағыт-бағдар беретін және ақпараттандыратын ірге тасы болып табылады. Балабақшадағы тәрбиеде ұлттық құндылықтардың маңызды болып саналуының басты себептерінің бірі олардың қоғамдық бірлік пен бірлікке ықпал етудегі рөлі. Балабақшалар сыйластық, төзімділік және әртүрлілікті түсіну сияқты құндылықтарды бере отырып, балаларға басқаларға деген жанашырлық пен жанашырлық сезімін дамытуға көмектеседі. Осылайша, балабақшадағы тәрбие жас сананы өз қоғамына оң үлес қосатын жауапты және әлеуметтік саналы азамат етіп тәрбиелеуде қалыптастырушы кезен ретінде әрекет етеді.
Сонымен қатар, балабақшадағы тәрбиеге ұлттық құндылықтарды енгізу балалардың бойында өздерінің мәдени мұраларына деген мақтаныш сезімін қалыптастыруға көмектеседі. Балабақшалар балаларды өз елінің тарихымен, салт- дәстүрімен, әдет-ғұрыптарымен таныстыра отырып, олардың ұлттық болмысын бағалауға және дәриптеуге мүмкіндік жасайды. Балабақшадағы тәрбие өз ұлтына деген оң көзқарасты қалыптастыра отырып, өз елі мен оның құндылықтарының мақтаныш елшісі болып табылатын тұлғаларды қалыптастыруға негіз қалайды. Сонымен қатар, балабақша деңгейінде балалардың бойында этикалық құндылықтар мен адамгершілік инабаттылыққа тәрбиелеуде ұлттық құндылықтардың маңызы зор. Балабақшалар адалдық, адалдық және жауапкершілік сияқты ізгі қасиеттерге баса назар аудара отырып, балалардың мінез-құлқы мен шешім қабылдауына басшылық ететін күшті моральдық компасты дамытуға көмектеседі. Бұл құндылықтар этикалық мінез-құлық пен жақсы азаматтықтың негізін құрайды, балаларды жалпы игілікке ықпал ететін принциптерді сақтаудың маңыздылығын үйретеді.
Балабақша достық пен ынтымақтастықтың орны. Мұнда балалар алғашқы достарын табады, бірге ойнап, бірге жұмыс істейді. Олар топпен жұмыс істеуді, бір-бірімен бөлісуді және өз пікірін құрметтеуді үйренеді. Әртүрлі ойындар мен топтық әрекеттер балалардың әлеуметтік дағдыларын жетілдіреді, олардың өз-өзіне деген сенімін арттырады және командалық жұмысқа үйретеді.
Балабақшада балалардың шығармашылық қабілеттері дамиды. Живопись, музыка, би, қолөнер бұл балалардың өздерін көркем түрде білдіруінің жолдары. Бұл әрекеттер балалардың қиялын ұштап, өздерінің түйсік және эмоцияларын шығармашылық жолмен көрсетуіне мүмкіндік береді. Сонымен қатар, шығармашылық жұмыстар балалардың еңбекқорлығын және төзімділігін арттырады.
Тәрбиешілер мен педагогтар балалардын интеллектуалды дамуына да көп көңіл бөледі. Оларға әртүрлі ойындар мен жаттығулар арқылы санақ, оқу, жазу және зерттеу дағдылары үйретіледі. Балалар жана акпараттарды меңгеріп, ез білімдерін кеңейтеді. Әрбір жетістік балалардың өзін-өзі бағалау деңгейін жоғарылатып, оқуға деген қызығушылығын арттырады.
Балабақшада өскен балалар үшін бақытты естеліктер мен жақсы дәстүрлер қалыптасады. Әрбір бала үшін бұл кезең өмірінің ең тамаша және есте қаларлық кезеңдерінің бірі болады. Бұл уақыттағы қуаныштар мен жетістіктер олардың өмір жолында үлкен манызға ие болады.
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-адамгершілік-рухани тәрбие беру. Құнды қасиеттерге ие болу, рухани бай адамды қалыптастыру оның туған кезінен басталуы керек. Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер айтылмаған. Сондықтан баланың бойына жастайынан ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен тәрбиешілер шешуші роль атқарады. Сондықтан да қазіргі кезде халқымыздың ұрпақтан ұрпаққа жалғасып келе жатқан салт дәстүрі мен әдет ғұрыптарын қымбат қазына ретінде бағалап балабақшадағы тәрбие жұмысын кешенді ұйымдастыру жағына көңіл бөлуіміз қажет. Адам баласы дүниеге келген күннен бастап үнемі салт-дәстүр аясында өседі . Бала тәрбиесінде халықтық, тұрмыстық салт-дәстүрдің туу себептерін, даму ерекшеліктерін ашып көрсетудің тәрбиелік мәні зор. Мектепке дейінгі мекемелерде балалардың жас ерекшеліктенріне сай ата –баба дәстүрі мен халықтық педагогиканы басшылыққа алып, тәрбие жұмысын ғылыми негізде ұйымдастырып, ұтымды жүргізе білуміз қажет.