Психологтың мектеп жасына дейінгі балаларға білім беру мекемесіндегі жұмысы.
Абдипатаева Гульназ Иманаликызы
Балабақшадағы психологтың жұмысы балалардың психологиялық әл-ауқаты, олардың үйлесімді дамуы және білім беру процесіне сәтті бейімделуі үшін үлкен маңызға ие. Балабақшадағы психолог балаларды қолдауға және дамытуға, тәрбиешілерге көмек көрсетуге және ата-аналармен ынтымақтастық орнатуға бағытталған көптеген функцияларды орындайды. Сондай-ақ, мектепке дейінгі ұйымдарда психоэмоционалдық тепе-теңдікті қолдауға көмектеседі. Психолог маманының балабақшадағы негізгі міндеттерін қарастырайық.
Мамандардың негізгі міндеттері
1) Балалардың дамуын диагностикалау және мониторинг жүргізу:
Балалардың даму деңгейін, жеке ерекшеліктерін және мүмкін болатын мәселелерін анықтау үшін психологиялық тексерулер жүргізу.
Балалардың психоэмоционалды жағдайы мен мінез-құлқын жүйелі түрде қадағалау.
2) Коррекциялық және дамытушы жұмыс:
Балалардың жас ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескере отырып, коррекциялық-дамыту сабақтарын әзірлеу және өткізу.
Балалардың когнитивті қабілеттерін, эмоциялық саласын және қарым-қатынас дағдыларын дамыту үшін ойындар, жаттығулар және шығармашылық тапсырмаларды қолдану.
3) Тәрбиешілерге кеңес беру:
Тәрбиешілердің психологиялық құзыреттілігін арттыру мақсатында семинарлар мен тренингтер өткізу.
Қақтығыстық жағдайларды шешуге көмектесу және топта қолайлы психологиялық атмосфераны құру.
4) Ата-аналармен жұмыс:
Балаларды тәрбиелеу, дамыту және мінез-құлық мәселелері бойынша ата-аналарға кеңес беру.
Ата-аналар жиналыстарын, тренингтер мен семинарларды өткізу.
5) Психологиялық қолдау және бейімдеу:
Бала бақшаға бейімдеу (адаптация) әсіресе балалардың отбасылық ортадан білім беру мекемесіне көшу кезінде балабақша жағдайына бейімделуге көмектесу.
6) Қарым-қатынаста, өзін-өзі бағалауда немесе мінез-құлқында қиындықтары бар балалармен жұмыс.
Балабақшадағы психологтың жұмыс әдістері
1) Жеке және топтық сабақтар:
Әр баланың ерекшеліктерін ескеруге және бір уақытта ұжымдық дағдыларды дамытуға мүмкіндік беретін жеке және топтық сабақтар өткізу.
2) Ойын терапиясы және арт-терапия:
Балалардың эмоциялық жағдайларын білдіру және өңдеу құралы ретінде ойындар мен шығармашылықты пайдалану.
3) Проективтік әдістер:
Балаларға суреттер, әңгімелер немесе ойын арқылы өз сезімдерін, қорқыныштары мен уайымдарын білдіруге мүмкіндік беретін әдістерді қолдану.
4) Бақылау және әңгімелесу:
Балалардың күнделікті іс-әрекеті барысында жүйелі түрде бақылау жүргізу және олардың ішкі әлемін түсіну үшін әңгімелер өткізу.
Балабақшадағы психологтың жұмысының маңызы
Балабақшадағы психологтың жұмысы балалардың жан-жақты дамуына, өзіне және айналасындағы әлемге оң көзқарастың қалыптасуына ықпал етеді. Ол мүмкін болатын психологиялық мәселелерді ерте кезеңдерде болдырмауға және түзетуге көмектеседі, бұл олардың сәтті оқуы мен бейімделуінің кепілі болып табылады.
Қорытынды
Балабақшадағы психолог балалар, тәрбиешілер және ата-аналар үшін ыңғайлы және қолдау көрсететін ортаны құруда маңызды рөл атқарады. Оның жұмысы балалардың психоэмционалдық әл-ауқатын және психологиялық тұрақтылығын дамытуға бағытталған, бұл олардың үйлесімді және сәтті дамуына ықпал етеді.
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718