Балабақшадағы қызықты математика
Енсебаева Гулім Слямғазықызы
Сабақ жоспары
Мақсаты: Білімдерін тиянақтау.
Білімділік: Баланың қарапайым математикалық түсініктерден алған білімін тиянақтау, геометриялық пішіндерді танып, ажырата білуін жетілдіру, қарапайым сан мен санаутүсініктерін қалыптастыру, апта күндерін ажырата білуге үйрету.
Тәрбиелік: Ойынның шартын сақтап ойнауға, ұйымшыл, көпшіл, шыдамды, сабырлы, шапшаң болуға тәрбиелеу.
Дамытушылық: Сандарды тура, кері санауға үйрету, логикалық ойын арқылы баланың қиялын, ой – өрісін, есте сақтау қабілетін дамыту.
Пәнаралық байланыс: Тіл дамыту, математика, әлеуметтік орта, шығармашылық
Көрнекілігі: Геометриялық пішіндер, тура, кері санауға арналған сандар, санауға арналған қонжық маскалары, алма ағашының макеті, шығармашылық ойынға арналған пішіндер салынған кілемшелер, алманың муляжы, үйшік макеті, ертегі кейіпкерлері, слайд.
Сабақты ұйымдастыру:
Балалармен шаттық шеңберін құрамыз.
Амандасу үлкенге,
Тәрбиенің ісі ғой
Ал, кәнекей, бәріміз
Сәлем,- дейік үлкенге
Қайырлы күн, қонақтар.
Қайырлы таң, балалар
Балалар орындарына отырады.
Тәрбиеші: Жылдың қай мезгілі?
Балалар: Қыс айы
Тәрбиеші: Қыс айларын ата?
Балалар: Желтоқсан, қаңтар, ақпан
Тәрбиеші: Қымбатты балалар, қандай ертегі білесіңдер?
Балалар: «Маша мен аю», «Түлкі мен ешкі», «Қасқыр мен қоян»
Тәрбиеші: Олайболса, Маша мен аюертегісініңқойылымынтамашалаймыз!
Балалар, бүгінбізертегілереліндегіғажайыппішіндерментаныспақпыз. Ерте, ерте, ертедебірәсемсарайда Маша аттыбіреркеқызөмірсүріпті, оныңәдемісарайыболыпты. Солсарайдажалғызтұрыпты. Жалғызтұрыпішіпысқан Маша былайдепармандайды:
Маша; Асылым:
О, шіркін? Меніңмынадайсарайымдакөпдостарымболсағой! Мен оларменбіргеесепшығарып, ойнапкөңілкөтерередім.
Осы кездебіреуесікқағады.
Аю: (Бекұлан) Кім бар мынаәсемсарайда? Рұқсатболсакірейін.
Маша: Мен Машамын. Сен кімсің?
Аю: Мен Аюмын. Мен үшбұрыш ала келдім, сенітаныстырайын, оның үш бұрышы, үш қабырғасы, үш төбесі бар. Ол тура сеніңүйіңнің төбесіне ұқсайды.
Маша: Асолайма, мен білмеппін. Үйгекіруүшінменіңтапсырмамдыорында.
1 – тапсырма. Біраптаданешекүнбар?
Жауабы: Біраптадажеті күн бар.
Дүйсенбідедопойнадымдалада
Сейсенбідесеруенқұрдымқалада
Сәрсенбідесуретсалдымсәндетіп
Бейсенбіде би биледімәндетіп
Жұмакүніжидектердімағаштан
Сенбікүні кино көрдімклубтан
Жексенбідеүйдеболдымдемалдым
Осылайшаөтешықтыбірапта.
Біздіңбалалардааптакүндерінайтыпбереді.
Маша: Жарайсың! Кіреғойсарайға.
БіркездеҚасқыркеледі.
Қасқыр:(Ақмерей) бұлсарайдакімтұрады?
Маша: Мен Машамын, сен кімсің?
Қасқыр: Мен қасқырмын. Менің қолымдағы төртбұрыш, оның төрт бұрышы, төрт қабырғасы бар. Олтеледидарғаұқсайды.
Маша: Солайекенғой, үйгекіруүшінменіңтапсырмамдыорында.
2 – тапсырма
1 – ден 5 – кедейін тура, керісанапбер.
0 1 2 3 4 5 5 4 3 2 1 0
Маша: Дұрыс, үйгекіреғой
Ойын: Көршісін тап
Қоян(Айша): Бұләсемсарайдакімтұрады?
Маша: Мен Машамын, сен кімсің?
Қоян: Мен қоянмын, Мен саған таныстыруға дөңгелек әкелдім., оның бұрышы жоқ, допқа, күнге ұқсайды.
Маша: мм, қанемағанберші, Үйгекіруүшінмынатапсырманыорындайсың.
3 – тапсырма.
Алмаағашта бес алма
Қандайтәттіжесеалма,
Бесеуіндежепқойсаң
Қаладыонданешеалма.
Қоян: 0 алма.
Маша: Дұрысайтасын, кіреғой.
Тәрбиеші: Балалар мен сендерге осындай есеп айтайын кім шешеді екен?
Төрт қонжық орманда
Келе жаты қорбандап
Біреуішаршады
Әрмен қарай бармады.
Тәрбиеші: Жарайсыңдар!
Осы кездетүлкікіріпкеледі.
Түлкі: Мына әсем сарайда кім тұрады?
Маша: Мен Машамын, сен кімсің?
Түлкі(Данара). Мен түлкімін. Менің қолымдағы шаршы пішіні.
Оның төрт бұрышы, төрт қабырғасы тең.
Маша: Солайекен. Онда сен менің тапсырмамды орында.
4 – тапсырма. 1 – ден 5 – кедейін санама қайтып бер.
Данара:
Бірдегенің бесік,
Содан шықтық өстік.
Екі дегенің елім,
Өзен тауым көлім
Үш дегенім үміт,
Үміт артар жігіт
Төрт дегенім төзім,
Төзе білім өзім
Бес дегенім бақыт,
Бағалайтын уақыт.
Тәрбиеші: Жарайсың Түлкі.
Енді біздің балаларда санамақ білетін болар, қане кім айтып береді?
Сергітусәті:
Бойдысергектікұста
Емін – еркінтыныста
Оңқолыңдысозалға
Қолұшынақарада
Үшбұрышсызауада
Солқол босқа тұрмасын
Шеңбержасаптынбасын.
Тәрбиеші: Ендібалалараңдардыортаға шақырып отырғызайық.
5 – тапсырма. Саусақпенсанапүйренейік:
Бескәмпитімкөпеді,
Сараңдығымжоқеді.
Біркәмпитіматаға,
Біркәмпитімәжеге,
Біркәмпитіммамаға,
Бір кәмпитім папаға.
Өзімеде жете ме?
Қорытынды.
Тәрбиеші: Балаларғапішіндергеұқсасзаттардытеледидардан көрсету.
Балаларпішіндертуралытақпақтар айтайық:
1. Данагүл: Пішіндердіүйрендім
Қабырғасытіксайлы.
Үшбұрышбұлүйлердің
Шатырынаұқсайды.
2. Қайсар: Бөлініп – ап екіге,
Отырғансәтшетінде.
Төртбұрышта ұқсайды
Үстелдердіңбетіне.
6 – тапсырма. Балаларға логикалық сұрақ:
Айгүлдіңмамасыдүкенненекітөртбұрыштыдопсатыпәкелді. Оныңбіреуінбөпесінеберді. Нешеуіқалды?
Ағашқа бес торғайқонды, оныңекеуіұшыпкетті. Ағаштанешеторғайқалды?
Сандаршығыптақпақтарынайтады:
1. Батыр: Менібілгінкелсе,
Мен таяқшабірмін.
Барлықсанғажолбастап,
Еңбасында тұрамын.
2. Азиз: Бірденкейінтұрамын,
Сандарішітұрағым.
Біргебірдіқосқанда,
Иіліп мен шығамын.
3. Галифа: Екіденсоңәрқашан
Үш саны бопқаламын.
Қос мүйізі майысқан
Ұлттықоюсаламын.
4. Арайлым: Достарменітөртдейді
Бескебірімжетпейді
Бірақ үшке ағамын
Жақсысымын бағаның
5. АйсұлтанАрайлым:
Әрқолдасаусақ бес – бестен
Шықпастегінолестен
Біліпсанныңшамасын
Мысалойлаптабасың.
7 – тапсырма. Балаларғашығармашылықойын: «Кілемшенітолтыр»
Тәрбиеші:
– Балаларсендергеертегіұнадыма?
– Біздергеқонаққанелеркелді?
Маша: Сендерменбіргеойынойнап, есепшығарып, көңілімдікөтергендеріне қуаныштымын. Сіздергеризамын.
Тәрбиеші: Балаларсіздергемашаныңкәмпиті бар екен.
Балаларды Маша мадақтайды.
Рольдегібалаларментаныстыру:
Маша – Асылым
Аю – Бекұлан. С
Қасқыр – Мерген
Қоян – Айша.
Түлкі – Данара
Осыменбүгінгі «Ертегілереліндегіғажайып математика» аттыұйымдасқаноқуіс – әрекетімізаяқталды.
Балалар: Қолұстасыптұрайық
Шеңбердібізқұрайық.
Көріскеншекүнжақсы,
Сау саламат болайық!
Күтілетіннәтиже:
Ненібіледі: Балаларгеометриялықпішіндердіатап, ертегікейіпкерлеріндұрысатайбілді,
Игерукерек: Дамытушыойындарарқылы ой қабілеттеріндамыту. Сандардыажыратуды, кері тура санауды, сұрақтарғадұрысжауапберудіигерукерек.
Меңгерукерек: Геометриялықпішіндердіажыратуды, ертегікейіпкерлеріншатаспаймеңгергендері байқалады.