БАЛАБАҚШАДА ҚОЛДАНУҒА ТИІМДІ ТЕХНОЛОГИЯЛАР.
Ізтілеуова Арайлым Аязбайқызы- тәрбиеші
БАЛАБАҚШАДА ҚОЛДАНУҒА ТИІМДІ ТЕХНОЛОГИЯЛАР.
ХХІ ғасырдағы адамзат қауымдастығы біртұтас өркениеттік кеңістікті қалыптастыру мәселесін белсенді түрде шешуде. Жаһандық кеңістіктегі маңызды рөл инновацияға тиесілі болады. Ғалымдар заманауи құбылыс – жаңашыл әлемнің құрылуын көрсететін жаңа тұжырымдамаларды тұжырымдайды. Ғаламтор, дербес компьютер, ұялы телефон байланысы, әр түрлі микропроцессорлық технологиялар, спутниктік теледидар сияқты радикалды инновациялар өмірдің әр түрлі салаларында, соның ішінде білім беру саласында заманауи шындықтың түбегейлі өзгеруіне алып келді. Инновация білім беру тиімділігін арттырудың ең оңтайлы құралына айналуда. Инновация (ағылш. инновация) – жаңашыл, заманауи. Кез – келген инновация-бұл түбегейлі жаңа компонент құрылады нәтижесінде қоршаған ортаға сапалы өзгерістер енгізіледі. Технология, өз кезегінде, белгілі бір бизнесте, қолөнерде немесе өнерде қолданылатын әр түрлі әдістердің жиынтығы.
Балабақшада инновацияларды қолдану тәрбиешінің шығармашылық күш-жігерімен жаңартылған, жетілдірілген және бірегей идеяларды білім беру процесіне енгізуді қамтиды. Мектепке дейінгі мекемедегі инновациялық қызметтің мақсаты оқу процесінің тиімділігін арттыру және жақсы нәтижелерге қол жеткізу болып табылады.
Инновациялық қызметтің дәстүрліден маңызды айырмашылығы-педагог тәлімгер емес, процестің серіктесі рөлін атқарады және «біргеміз» ұстанымын ұстанады. Осылайша, бала көбірек еркіндікті сезінеді, бұл шығармашылық белсенділікті арттырады.
Жобалық қызмет технологиясы – бұл балаларды оқытудағы тұлғаға бағытталған тәсілдің міндеттерін тиімді шешуге мүмкіндік беретін жаңа білім беру технологиясы. Мектепке дейінгі білім беруде жоба әдісін мектеп жасына дейінгі балаларды интегративті оқыту әдістерінің бірі ретінде қолдану балалардың өзіндік белсенділігін едәуір арттыруға, шығармашылық ойлауды дамытуға, балалардың қызығушылық тудыратын пән немесе құбылыс туралы ақпаратты өз бетінше таба білуіне және осы білімді шындықтың жаңа объектілерін құру үшін пайдалануға мүмкіндік береді.
Лэпбук технологиясы-бұл біз бұрын жасаған көптеген әрекеттерді біріктіретін технология. Лэпбук – бұл қалташалары, есігі, терезелері бар жинамалы кітапша, жылжымалы бөлшектерден құралған, оған бір тақырыптың материалдары орналастырылады.
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар – бұл оқу процесінде оқу-әдістемелік материалдардың, техникалық және аспаптық құралдардың кешені. Мектепке дейінгі білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды мультимедиялық құралдармен, ең қолжетімді және тартымды, ойын түрінде балалардың логикалық ойлауын дамытуға, оқу процесінің шығармашылық құрамдас бөлігін күшейтуге мүмкіндік береді.
Осындай құралдардың бірі – «Флипчарт». Флипчарт деп блокнот қағидасы бойынша аударыстыратын парақ немесе қағаз блогына арналған магнитті маркерлік тақтаны айтады. Интерактивті тақта мен заманауи бағдарламалық жабдықтың пайда болуына байланысты интерактивті тақтаның бағдарламалық жабдықтама терезесіне (мысалы, ActivInspire), белгілер, суреттер, бейне-, дыбыс файлдар, анимациялар, интерактивті сабақтар және веб-сілтемелер қосуға болатын тіктөртбұрыш жұмыс кеңістігін флипчарт деп атайды.
Флипчарт – бұл интерактивті, мультимедиа сияқты қасиеттерді сипаттайтын электронды көрнекілік.
Флипчарт – бұл материалдарды құруға және көрсетуге болатын жұмыс саласы.
Флипчарт – ActivInspire бағдарламалық қосымшада құрылымы жасалған сабақ, бағдарламалық қосымша орнатылмаған жағдайда флипчарт құру мүмкін емес. Сондықтан, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар адам өмірінің барлық саласында берік енеді. Тиісінше, мектепке дейінгі білім беру жүйесінің тәрбиелеу-оқыту жұмысына дәстүрлі тәсілдерді алмастырмайтын, керісінше олардың мүмкіндіктерін кеңейтуге әсер ететін жаңа тәсілдемелер енгізетін жаңа талаптар ұсынады. Мектепке дейінгі білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану педагогтың шығармашылық мүмкіндіктерін кеңейтуге, балалардың психологиялық дамуының сан алуан жақтарына оң әсерін тигізуге ықпал етеді. Оларды қолдана отырып дамыту сабақтар анық және серпінді болады. Компьютерлік техникаларды іске асыру сабақтарды тартымды және заманауи етуге, көрнекіліктерді қолдана отырып танымдық және шығармашылық міндеттерді шешуге мүмкіндік береді.
Ойын технологиясы-бұл оқу процесінің белгілі бір бөлігін қамтитын және жалпы мазмұнмен, кейіпкермен біріктірілген тұтас білім. Оған заттардың негізгі, тән белгілерін бөліп көрсету, салыстыру, салыстыру қабілетін қалыптастыратын ойындар мен жаттығулар; белгілі бір белгілер бойынша заттарды жалпылауға арналған ойындар топтары; өзін – өзі басқара білуге тәрбиелейтін ойындар топтары кіреді.
Проблемалық оқыту технологиясы – бұл проблемалық жағдайда оқу материалын қабылдау, проблемалық жағдайларды өз бетінше талдау, проблемаларды тұжырымдау және оларды гипотезалар, болжамдар, оларды негіздеу, дәлелдеу және шешімнің дұрыстығын тексеру арқылы шешу арқылы оқушылардың білім мен ақыл-ой әрекетінің тәсілдерін игеру бойынша нәтижелі оқу-танымдық іс-әрекетін ұйымдастыру.
Қорыта келгенде, жоғарыда келтірілген көптеген жаңа инновациялық технология түрлері, оны оқу-тәрбие үдерісінде қолдану жолдарын игеру әр тәрбиешінің өз қызметіне қарым-қатынасын танытады.