Әуенді дыбыстар мен сандар сыры
Муфтуллина Эльнюра Куспановна
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті: «Сауат ашу негіздері», «Математика негіздері» (Кіріктірілген оқу іс-әрекеті).
Тақырыбы: «Әуенді дыбыстар мен сандар сыры».
Мақсаты: Дыбыс,буындар туралы білімдерін жетілдіру. Дауысты және дауыссыз дыбыстарды ажырата білуге, дыбыстарда қанша буын бар екенін санай білуге үйрету. Зейінінділікке, шапшаңдыққа, толық жауап беруге үйрету.
Әдісі: сұрақ-жауап, әңгімелесу,ойын арқылы.
Көрнекілігі: Телевизор, үлестірмелі материалдар, сандар, әріптер, т.с.с.
Оқу іс-әрекеттің барысы:
Балаларды көтеріңкі күймен қарсы алу.
Алдарында жүрек,жұдырық,қолмен көрісу,құшақтасу белгілері тұрады.
Бала өзі қалай амандасқысы келеді,солай тәрбиешімен амандасады.
Жарайсыңдар.
Жағымды эмоциялық көңіл-күй орнату.
«Шуақты күн»
Балаларға шуақты күн бейнеленген суретті көрсету.
-Суретте не бейнеленген? Біз шуақты күнді тағы қайдан көре аламыз? (аспаннан, ҚР туынан)
-Шуақты күнді көргенде не істейміз? (Күлімсірейміз)
-Күнге қарап күлімсірейік. Маған қарап күлімсіреңдер. Бір-біріне қарап күлімсіреңдер.
Тыныс алу – артикуляциялық жаттығу «Ине»
Ауызды кең ашып, тілді алға қарай жіңішкертіп шығарады, оны 10-15 секунд ұстап тұрады. (3-4 рет қайталау)
Жалғыз саусақ тіпті де,
Ұстай алмас жіпті де.
Екі саусақ бірікті,
Ине қолға ілікті.
Үш саусағым орамды
Жүгіртеді қаламды.
Өнерлі екен он саусақ,
Қала салсақ, жол салсақ.
- Дыбыс дегеніміз не?
- Дыбыстар нешеге бөлінеді?
- Дауысты дыбыстар қалай айтылады?
- Дауыссыз дыбыстарды қалай айтамыз?
Тынымсыз Тіл туралы ертегі.
Ертегі бойынша сұрақтар:
– Ертегі сендерге ұнады ма?
– Тынымсыз Тіл неліктен кейбір дыбыстарды ұнатып, ал кейбір дыбыстарды ұнатпайды екен?
– Даусы бар әнші дыбыстарды айтып көріңдерші.
– Даусы жоқ, ән айтпайтын қандай дыбыстар бар?
«Қандай дыбыс?» дидактикалық ойыны.
Мақсаты: дауысты, дауыссыз дыбыстарды есту арқылы ажырата білуге үйрету.
Ойын шарты: Дыбыстарды бір-бірден айтамын, егер даусы бар, әнші дыбысты естісеңдер, қызыл текшені көтеріп көрсетіңдер, даусы жоқ, ән айтпайтын дыбысты естісеңдер, көк текшені көтересіңдер.
Логикалық ойын: «Буынға бөл»
Шарты: Алдарында қандай сурет көріп тұрғандарын айтады, қол шапалақтау арқылы буынға бөледі.
Мыс: Ал-ма, екі буын, яғни екі рет қол шапалақтайды.
Үш,төрт баламен жеке жұмыс жасаймын.
Сергіту сәті:
Жел соғады уілдеп, у-у-у.
Пойыз кетті гуілдеп, гу-гу-гу.
Бала көлік ойнайды, ву-ву-ву.
Қасқыр ұлып қоймайды, а-у-у.
Логикалық ойын: «Қанша дыбыс естіледі?»
Шарты : Балалардың алдында 1-10 ға дейін сандар жазылған.Тәрбиеші қанша дабыл қақса,балалар сол санды көрсете білу қажет.
Қолды жазуға дайындау: Жаттығу «Жұдырық».
Орындау әдісі:
Тук-ток, тук-ток жұдырық балға сияқты соғады,
Тук-ток, тук-ток екі қолмен ұрамыз,
Тук-ток, тук-ток тақамен де соғамыз,
Тук-ток, тук-ток тақалармен тарсылдатып,
Тук-ток, тук-ток екі қолмен, екі аяқты қосамыз.
Үлгі бойынша штрихтау.
Жарайсыңдар.
Бүгінгі оқу іс-әрекет сендерге ұнады ма?
Кімге не ұнады?
Балалар өз ойларын айтады.
Рефлексия: «Смайликтер»
Рақмет, бүгін оқу іс-әрекетке керемет қатыстыңдар. Мен сіздерге ризамын.