Ашық сабақ. “Зат есімнің тәуелденуі”
«Қожабереген жырау атындағы №6 орта мектебі» КММ
Солтүстік Қазақстан облысы. Петропавл қаласы
Бастауыш сынып мұғалімі
Мольдинова Лаззат Маратовна
Қысқа мерзімді жоспар
Қазақ тілі 80-сабақ
Бөлім: | Өнер | |
Мұғалімнің аты-жөні | Мольдинова Л.М | |
Күні: | ||
Сынып: 3 «в» | Қатысушылар саны: 20 | Қатыспағандар саны:1 |
Сабақтың тақырыбы | Зат есімнің тәуелденуі. | |
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары | 3.4.2.2 тәуелдік жалғауларының қолданысын білу
3.1.1.1 тыңдаған материал бойынша тірек сөздерді белгілеу, ашық және жабық сұрақтарға жауап беру |
|
Сабақтың мақсаты | Барлық оқушылар: тәуелдік жалғауларының қолданысын біледі, тыңдаған материал бойынша тірек сөздерді белгілейді, ашық және жабық сұрақтарға жауап бере алады.
Көптеген оқушылар: берілген сөздерді жекеше, көпше түрде тәуелдеп жаза алады. Кейбір оқушылар: зат атауларын тәуелдеп жаза алады. |
|
Бағалау критерийі: | • Тыңдалған мəтін бойынша қойылған сұрақтарға жауап беріп, мəтінде жалпы не туралы айтылғанын түсінеді.
•Мәтін мазмұны бойынша пікір білдіруге, өз ойын дәлелдеуге және толық, жүйелі, түсінікті етіп айтады. *Сөздерді жекеше, көпше түрде тәуелдейді. *Тәуелдік жалғауларының қолдана алады. |
|
Құндылықтарды дарыту: | Оқуға, білімге деген қызығушылығын арттырып, еңбекке баулу.
Жеке және топта жұмыс жасай алу, ынтымақтастық. |
|
Пәнаралық байланыс: | Өзін – өзі тану. | |
АКТ қолдану дағдылары | Интернет-ресурстар, дерекқордан және интернеттен сабаққа қатысты ақпаратты іздеу; | |
Ресурстар | Топқа бөлуге арналған парақшалар, интерактивті тақта, жұмыс дәптері, қалам мен түрлі түсті қарындаш, стикер, видеоматериалдар., постер, кері байланыс парағы т.б | |
Алдыңғы
білімдер |
Зат есім тақырыбынан игерген білімдеріне негізделіп меңгертіледі. | |
Жоспар |
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/ уақыт | Педагогтің әрекеті | Оқушының әрекеті | Бағалау | Ресурстар |
Ұйымдастыру,
өзін – өзі тексеру 3мин
Өткен білімді еске түсіру
5 мин
5 мин
|
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру ширату жаттығуларымен өтеді. Сәлемдесу. Сәлем – сөздің атасы.
Сабаққа келген қонақтармен амандасу. Өлең жолдары арқылы. Амандасу үлкенге, Тәрбиенің басы ғой. Ал, қанеки, бәріміз, Сәлем дейік үлкенге. Сәлеметсіздер ме, ұстаздар! Психологиялық ахуал: оқушылар өздері қалаған түрлі – түсті жүрекшелерді алып, жоғары лақтырады. М: қызыл түсті алғандар жігерлі, көк түсті алғандар қайратты, жасыл түсті алғандар ақылды. Жүрекшелер арқылы оқушыларға жігер беру.
Ширату Күй тартамыз күмбірлі, күмбірлі, Ән айтамыз көңілді, көңілді. Би билейміз ырғақты, ырғақты, Біз бастаймыз сабақты, сабақты.
Өткен тақырыпқа шолу, оқу материалын жариялау «Бір адам алға..» әдісімен өтеді: Оқу материалын жариялау «Мюссенберг» әдісі арқылы жүреді: -Берілген әріптер арасынан мағыналы сөздерді тауып, тақырыпты шығарыңдар. Раэлищнсөнерштбгзатвдпщтуралыпдпиуесімніңжпдқнешстндпбілемінаэлищнсөзмэлищнаэлмтәуелденуіаптарыищнаэлищн – Қандай сөйлем шықты? Зат есімнің тәуелденуі
Сабақтың тақырыбы мен оқу мақсатымен таныстыру.
Бағалау критерийін оқушылармен бірлесе құрастыру немесе таныстыру,
М.С -Ендеше бүгінгі сабақта зат есімді тәуелдеуге арналған тапсырмалар орындауды жалғастыратын боламыз.
«Ой қозғау»тапсырмасы . «Не артық?» ойыны Сөздер ішіндегі артық сөзді табу. Мектеп, сөмке, оқулық, домбыра, қалам, дәптер, өшіргіш. «Таңдау» әдісімен суреттер таңдатып топқа бөлу. Өнер туралы мағлұмат айта кету. Домбыра сөзін «Планшет» әдісі бойынша жеке жұмыс барысында тәуелдеп жазады.
Ә) Сұрақ-жауап: Осы жерде Ережені қайталап кету. — -Зат есім туралы не біліміз? -Тұлғасына арай бөлінеді: негізі, туынды.Атауына қарай: жалы , жалпы есім. – Зат есімді қалай тәуелдейміз? |
.
1. Жаттығу жасайды.
Оқушылар мағыналы сөйлемді табады
Топтастырады. Домбырам сөзін Планшетте тәуелдеп жазады
Бірін – бірі араларынан қолпаштау арқылы бағалайды |
Оқу тапсырмасын орындаған оқушыны «Өзін бағалау тақтасында бағалау» әдісімен бағалау. Жауабын толықтыру, тиімді кері байланыс жасау.
Оқушылар сабақтың мақсатын, критерийі құрады. 1. Зат есім таырыбын меңгеру. 1. Зат есімнің тәуелденуі туралы түсініктері дамыту. 2. Тәуелдік жалғауларының қолданысын білу. 3. Сөздерді жекеше, көпше түрде тәуелдеу 4. Топта,жұпта, жеке жұмыс жасай білу. Не артық? Сюжетті суреттен анықтайды.
Бірін – бірі бағалау.. |
1 слайд
Заттар суреті
2 слайд
3 слайд
4слайд
5слайд
6 слайд
7слайд
|
Жаңа білім
7 мин
6 мин
Бекіту
10 мин |
1- тапсырма «Еркін әңгіме» әдісімен орындалады.дәптермен жұмыс болады.
56-жаттығу. – Өлеңді оқы. Сұрақтарға жауап бер. 1. Ғарышқа ұшу қалай пайда болды? 2. Адам қайықты қалай ойлап тапты? 3. Бу мәшинесі қалай дүниеге келді? -Адам табиғат құбылыстарынан тағы нені үйренуі мүмкін екенін топта талқыла. – Өлеңнен тәуелдеулі сөзді тап. Көркем жазу. Сол сөзді үш жақта жекеше, көпше түрде тәуелдеп жазыңдар.
Бұлбұл үнін қаншалық
Сергіту сәтінде «Ертегілер» қосылып шырқайды.
(Т) 2-тапсырмада топпен жұмыс. 1 топ: Сөзжұмбақтан шыққан сөзді жекеше көпше түрде тәуелдеу. 2 топ: Шатыр сөзін септейді, II жақта жекеше, көпше түрде тәуелдеу. 3 топ: Шатыр сөзіне дыбыстық талдау жасау, III жақта жекеше, көпше түрде тәуелдеу.тәуелдеу
Б. «Бас бармақ» өздерін бағалау (Ө; Т; Қ) Жұмыстарын топта жариялап оқу. Оқушыларға топтық жұмысты орындау және оны қорғаудың мақсаты мен қойылатын талаптарын белгілейді және қағазға түсіріп, қорғайды. «Кім шапшаң» жаңылтпашты жатқа айу, тәуелденген сөзді тауып, қай жата тәуелденіп ұрғанын айту.
58-жаттығу. Төмендегі сөйлемдерден «Адырна»* мәтінін құрастырыңдар. Адырна аспабы туралы мәлімет беру. Адырна Адырнаны дайындау үшін, алдымен ағаштан құрап шанақ, мүйіз жасайды. Сонан соң шанақтың асты-үсті терімен қапталады. Сонан кейін мүйізге жағалай құлақтар бекітіліп, ішектер байланады. Дайын болған аспапты екі тізенің үстіне қойып, оң қол және сол қол саусақтарымен ойнайды. Адырна -. қазақтың көп ішекті шертпелі аспабы. Аспаптың шанағы қуыс, беті көн терімен қапталады. Б.з.б. аңшылар ұстанған көне аспап саналады. Оның көне үлгісі әуелде садақ тәріздес болған. Кейін бұғы, марал, киік, бөкен тәрізді аңдарға ұқсастырып жасап, мүйіз бен құйрықтың екі арасына ішектер тартып ойнаған. Адырнаны тізенің үстіне қойып, басын иыққа тіреп, ішектерін іліп тартып кейде шертіп ойнайды.
(Т) 3-тапсырмада өзіндік жұмыс жүзеге асырылады.
–Алдымен, сонан кейін, сонан соң, ақырында сөздерін пайдаланып, «Зат есімді талдау үшін не істеймін?» тақырыбында 7-8 сөйлемнен тұратын мәтін құрастырыңдар.
Саралаудың «Қарқын» тәсілі жүзеге асады. Қарқынды оқушыға: – Бөлмедегі зат атауларын тәуелдеп жаз.
|
Өлеңді мәнерлеп оқып, сұрақтарға жауап береді. Тапсырманы жазады.
Ән айтады.
Топқа бірігеді
Тапсырманы орындайды.
Тапсырманы орындайды.
ҚБ:«От шашу» әдісі бойынша бағалау |
Дескриптор:
– Өлеңді мәнерлеп оқып, сұрақтарға жауап береді; Адам табиғат құбылыстарынан тағы нені үйренуі мүмкін екенін анықтайды; – Өлеңнен тәуелдеулі сөзді тауып, үш жақта жекеше, көпше түрде тәуелдеп жазады .
Дескриптор: -Сөзжұмбақтың шешуін табады; –тапсырманы орындау барысында тақырыптан ауытқымау; -тапсырманы орындау,сөйлеу барысында берілген уақытты сақтау.
|
Оқулық, дәптер
8 слайд
9 слайд дискриптор
10 слайд
11 слайд
12 слайд 1 3 слайд
14 слайд
15 слайд
Оқулық
16 слайд
Оқулық, дәптер
|
Кері байланыс
5 мин |
Кері байланысты «Менің сөзім» әдісі арқылы береді.
Оқу тапсырмасы: 59-жаттығу. Берілген тақырыптың біреуімен хабарлама жаз. 1. Зат есім туралы не білдім? 2. Сөйлеуімізде зат есім қандай рөл атқарады? |
Кері байланыс жасайды.
Тапсырманы жазып алады. |
ҚБ қойылады. |
17 слайд |