Оқу үдерісіндегі жаңартылған мазмұн бағдарламасы бойынша жұмысты ұйымдастыру
Қазақ тілі мен әдебиеті сабағында
«Оқу үдерісіндегі жаңартылған мазмұн бағдарламасы бойынша жұмысты ұйымдастыру»
Камзина Айнаш Қарақатқызы, қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі
Педагог –эксперт
Жалпы педагогикалық жұмыс өтілі -30 жыл
Осы мамандықтағы жұмыс өтілі – 10 жыл
Жаңартылған бағдарламаның маңызды міндеттерінің бірі – «Біліктілік – білім», өмір бойы білім алу, бұл бәсекеге қабілетті жаңа тұлғаны дамытуға ықпал етеді. Бүгінде мектеп өзінің келбетін қарқынды түрде өзгертеді. Бұл, ең алдымен, қазақстандық білім берудегі елеулі өзгерістерге байланысты. Біздің алдымызда қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімдері алдында келесі сұрақтар тұр: «Ақпараттандыру дәуірінде қалай оқыту керек?». Қазақ тілі мен әдебиеті сабағының жаңартылған білім беру мазмұнының бағдарламасы төрт дағдыларды жетілдіруге бағытталған: тыңдау, сөйлеу, оқу және жазу.
Төрт дағды оқу бағдарламасында тығыз байланысты және Спираль әдісімен салыстырылады. Спиральді оқыту мектепте күрделі болатын материалды қайта қарау қазіргі заманғы оқушы үшін дәстүрлі оқытудан гөрі дамудың артықшылығы бар деп болжайды. Жаңартылған білім мазмұнының маңызды ерекшелігі – критериалды бағалау.Жаңа форматтағы сабақтар жаңа білімді өз бетінше зерттеуді қалыптастыруға негізделген. Мұндай сабақтарда өзін-өзі реттеуге, өзін-өзі көрсетуге мүмкіндік беріледі. Сабақтар оқушылардың ашықтығын қалыптастыруға негізделген. Заманауи сабақтың мақсаты – оқушыларды білімді өз бетімен алуға үйрету, ал оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер осыған көмектеседі. Біз мұғалімдер білім беру ортасын құруымыз керек, ол арқылы студенттер оқу процесіне белсенді қатысады, ақпаратты пассивті қабылдамайды.
Мен өз жұмысымда қолданатын әдістермен бөліскім келеді. Егер бұрын әр сабақ сәлемдеуден және жұмыс көңіл-күйінен басталса, енді модульді қалай үйренуге болатындығы туралы оқыту идеяларын қолдана отырып, мен сабағымды сыныпта жұмыс жағдайын жасау үшін жүргізілетін психологиялық қатынастан бастаймын. Психикалық қатынас сабақты тиімді бастауға, дұрыс ырғақты орнатуға, жұмыс көңіл-күйін және сыныптағы жақсы атмосфераны қамтамасыз етуге көмектеседі.
-«Бір-біріне тілектер», «Шаттық шебері» стратегиясы
Достық атмосфераны құрудың қызықты тәсілдерінің бірі – «Бір-біріне тілектер» әдісін қолдану.Сабақты бір-бірімізге жақсы тілектермен қазақ тілінде бастаймыз
… Жұптасып, бір-біріне қарама-қарсы: – Мен сендерге бүгін жақсылық тілеймін!
-Бір-біріңмен қол алысу
– Біз бір-бірімізге жақсылық тілейміз!
– Егер сізге қиын болса
– Мен саған көмектесемін!
Ынтымақтастық пен сенімділік атмосферасын орнату үшін мен бірінші сабақта қолданатын «Сәлемдесу» тренингін өткіземін.
Мазмұнды жаңарту аясындағы заманауи сабақ сабақ тақырыбын анықтау сияқты ингредиентсіз болмайды. Сюрприз білімге түрткі болатынын бәрі біледі. Мұғалімнің өлеңін, қызықты астарлы әңгімені, ерекше затты (ойыншық), дыбысты, музыка суретін, біз өз сабағымызда қолданатын слайдты жатқа оқып таң қалдыруға болады. Үй тапсырмасын тексеру үшін «Ыстық доп», «Ыстық орындық», «Сұрақ-жауап», «Тахия тастамақ», «Адасқан сөздер» ойынын қолданамыз. «То им жылдам?»
Заманауи сабақтың негізгі формасы – топтық жұмыс, мұнда балалар ашылады, өздерін екінші жағынан көрсетеді. Мен топтық жұмысты жаңа тақырыпты оқығанда және оқылған материалды бекіту кезінде жүргіземін, әсіресе балалар қазақ тілі мен әдебиеті сабағында топпен жұмыс жасағанды ұнатады. Мұнда олардың барлығы бір жұмысты жасайды, содан кейін оны ұсынады. Дағдыларды өмірде қолдану – қазіргі заманғы сабақтың негізгі компоненттерінің бірі. Сіз практикалық, өмірлік тапсырмаларды орындау арқылы қиын нақты әлемде навигацияны үйрене аласыз. Біз өз сабақтарымызда жаңа сөздерді және жаңа тақырыпты меңгеру үшін келесі тәсілдерді қолданамыз: «Таза тақта» «Дурыс-Бурыс», «Қорап немесе тақтада сұрақтар бар» «Ішкі және сыртқы шеңбер», «Ишки жаңа сырты шубер, ¬ тест »; «Мәтінді белгімен оқу», «Плюс-минус»; «Сандық ойыны», «ПОПС» стратегиясы. Бұл әдістемелер оқушылардың логикалық ойлауын, өзіндік белсенділігі мен функционалдық сауаттылығын дамытуға ықпал етеді. Бүгінгі сабақтың тағы бір маңызды ингредиенттері – баға қою.
Жаңа форматтағы сабақтарында оқушылар сыни тұрғыдан ойлауды, топтық, жеке жұмысты орындай отырып немесе жұппен жұмыс жасай отырып, өзін және өз жұмысын сыни тұрғыдан бағалауға үйренеді. Мен сабақтарымда формативті бағалауды әр түрлі түрлерін қолданып өткіземін:
– «Ауызша бағалау», «Бас бармақ» Бұл мұғалімнің және оқушының ауызша кері байланысы, сабақтың кез-келген кезеңінде тиімді. – «Екі жұлдыз, 1 тілек», «Екі жұлдыз, бір тілек». Жұмыстың бұл түрі «минустарын» көруге және сыни пікірлерді ғана емес, ең бастысы, ең бастысы, шығармадағы «плюс» туралы айтуға көмектесті. Ол ауызша да, жазбаша да, ұжымдық та, жеке де жүзеге асырылуы мүмкін.-«Бағдаршам». «Бағдаршам» әдістемесі сигнал карталарын пайдалануды қарастырады: жасыл – «бәрін түсінемін», сары – «маған кеңес керек», қызыл – «маған көмек керек» дегенді білдіреді.
«Бас бармақ». «Смайликтер». «Кірістіру». «Түрлі-түсті баға».
Әр сабақтың соңында міндетті кезең сабақтың рефлексиясы болып табылады, мен келесі стратегияларды қолданамын:
«Тазалық», «Кері байланыс» , «Тілек беті», «Жақсы….», «Қызықты …..», «Өзіме алдым ….», «Кедергілер….»
Ата-аналар балаларының қалай оқитынын біліп отыру үшін мен балаларға сабақта белсенді жұмыс жасау үшін, үй тапсырмасын дұрыс орындау үшін алатын стикер-смайликтерді қолданамын, дәптерлерге түсініктемелер жазамын. Жаңартылған мазмұн бойынша жұмыс жасай отырып, мен сабақта оқытудың белсенді әдістерін қолдана отырып, балаларға көмектесемін: оқуға деген мотивацияны дамытып, оқушының жақсы жақтарын ашуға, студенттерге өздігінен білім алуға үйретуге, пәнге деген қызығушылықты дамытуға. , студенттердің коммуникативтік дағдыларын, оқу ақпаратын және білім беру және ұйымдастырушылық қабілеттерін дамыту процесін белсендіруге мүмкіндік береді.Мен балаларды әртүрлі байқаулар қатысуға шақырамын және мұның бәрі болашақта сіз үшін пайдалы болатынын әрдайым ескертемін.