Таным Тақырыбы : «Жемістер мен көкөністер».
Мырзалы Айгүл Қонысбайқызы
Тәрбиеші
«Балдәурен» тобы
Білім беру саласы : Таным.
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекет: Математика – Сенсорика.
Тақырыбы : «Жемістер мен көкөністер».
Мақсаты: Балалардың жемістермен көкөністер, сандар, пішіндер, түстер
туралы білімдерін бекіту. Санмен затты сәйкестендіру туралы білім беруді
жалғастыру. Ұсақ қол маторикасын дамыту. Төзімділікке, ұқыптылыққа
тәрбиелеу.
Көрнекілігі : Орман, ағашта өсіп тұрған жемістер, өсіп тұрған көкөністер
Суреттері, үйшік суреті, жемістер мен көкөністердің суреттері слайдтан
Көрсетіледі: Жемістермен көкөністердің муляждары.
Балаларға алдын-ала сандар, пішіндер, қыстырғыштар, асқабақ дәндері, желім, қатты картон қағаз үлестіріліп беріледі.
Іс-әрекет
кезеңдері |
Тәрбиешінің іс-әрекеті. |
Балалардың іс-әрекеті. |
Мотивациялық қозғаушы. |
Шаттық шеңбер
Адал жақсы ниетпен, Бар адамға бақ тілеп, Жарып шыққан жүректен, Сөздің бәрі ақ тілек. Амандасу: Қайырлы күн қонақтар, «Дәуір» біздің бақшамыз. Қош келдіңіз баршаңыз, Жарқын-шаттық күн болсын, Жақсылықты күн болсын. |
Балалар шаттық шеңберіне тұрып, өлең шумағын айтады.
Қонақтармен амандасады.
|
Іздену
Ұйымдастырушы |
Балалар, біздің бүгінгі оқу іс-
әрекетіміздің тақырыбы «Жемістермен көкөністер»
-Қазір жылдың қай мезгілі?
-Бір жыл мезгілде неше ай бар?
Маған 3 санын көрсетіңдер.? -Ал, бір жылда неше мезгіл бар? -Маған 4-санын көрсетіңдер? Осы 4 жыл мезгілін кім атап береді?
Жыл мезгілдері туралы кім қандай тақпақ біледі?
Тәрбиеші балаларды мадақтайды. Көктем мезгілі болғанда адамдар жер жыртады, дән себеді. Жеміс ағаштары мен көкөніс көшеттерін отырғыза- ды. Өйткені жемістермен көкөністердің адам денсаулығы үшін маңызы зор. Адамдар көптеген дәрумендерді осы жемістер мен көкөністерден алады. Ендеше мен»Жемістер мен көкөністер» атты ертегіні бастайын, ал сіздер осы ертегі- нің жақсы аяқталуына көмектесіңдер. Келістік пе балалар! Баяғы өткен заманда орманда түрлі өсімдіктермен бірге жемістермен көкөністерде өмір сүріпті. Орманның төбесінен жарқыраған күн ешқашан кет- пеген. Сондықтан күз де қыста болмаған, жемістермен көкөніс- тер еш тоңбаған. (слайдтан орман,өсіп тұрған Жемістер мен көкөністерді көрсету)
Бір күні күннің бетін бұлт басып, айнала түнеріп, салқындық орнайды, қатты жел соғады. Бұрын мұндайды көрмеген жемістермен көкөністер қатты тоңып қалтырайды. Өздеріне пана іздеп жан-жаққа кете бастайды. 1-ші алма жолға шығады.
-Балалар, алманың пішіні қандай, Түсі қандай?
Алма келе жатса, орманның шетінде 5 екен. (слайдтан үйшікті көрсету)
-Балалар, мына үйшік қандай пішіндерге ұқсайды? -Қане үшбұрыш пішін көрсетіңдер? -Енді төртбұрыш пішін көрсетің- дер? -Тіктөртбұрыш пішін көрсетіңдер?
-Тіктөртбұрышқа үйдің қай бөліктері ұқсап тұр?
Үйшікті көрген алма қуанып кетеді. Үйшіктің есігін қағады, ешкім үндемейді, ішіне кірсе еш- кім жоқ екен. Алма үйшікті ием- деніп, жайғасып алады.
Алма жалғызсырап отырса,есік қағылады. Жүгіріп келіп ашса тоңғанынан дірілдеп сәбіз тұр екен. Алма жағдайды бірден түсініп оны кіргізіп алады.
-Балалар, сәбіздің түсі қандай, қай пішінге ұқсайды?
Екеуі мәре-сәре болып отырса, тағы есік қағылады, алма келіп ашса, қызанақ, қияр, картоп келіп тұр екен. Қияр айтады: Алма бізді кіргізбесең болмайды, үсіп кетейіндеп тұрмыз-дейді. Алма осылайша оларда үйшікке кіргізеді.
-Балалар, үйшікте әуелі алма мен сәбіз екеуі тұрды. Артынан қызанақ, қияр, картоп үшеуі келді. Үйшікте барлығы нешеу болды. -Қиярдың пішіні қандай ? Ал түсі қандай? -Картоптың пішіні қандай пішінге ұқсас? Картоптың түсі қандай?
Үйшікке жиналған жемістер мен Көкөністер қайта табысқандарына қуанып мәз болып отырса, тағы есік қағыла-ды. Алма бұл не болды екен деп есікті ашса,есік алдында банан, Орамжапырақ, қызылша,жүзім Тұр екен. Тонып тұрған жүзім жылап жібереді. Алма оларды да кіргізіп алады. Алма есікті жапқанша болған жоқ тарсыл- Дап асқабақ келеді. Бірақ асқабақ Есіктен сымай қалады.Үйшіктегілер оны кіргізбекші болып әрі тартады, Бері тартады, бірақ кіргізе алмайды. Сөйтіп асқабақ сыртта қалады. -Балалар үйшікке келген жемістер мен көкөністердің Барлығы нешеу болды? -Қане, кім санап береді? -Үйшіктің ішінде нешеуі бар? -Үйшіктің сыртында нешеуі бар? – 1ден 10-ға дейін орысша санап беріңдер? 1ден 10-ға дейін ағылшынша санап беріңдер? -Балалар асқабаққа қандай көмек көрсете аламыз?
Олай болса алдарыңдағы пішіндердің ішінен үлкендерін Тауып асқабаққа үй жасап беріңдер.
-Балалар, жемістермен көкөніс- тер жақсы өсу үшін не қажет?
-Олар жылуды қайдан алады? -Күн қандай пішінге ұқсайды? – Күннің түсі қандай? Олай болса балалар біз «Күн» жасайық.
Тәрбиеші сары түсті дөңгелекке қыстырғыштарды қыстыру арқылы күн бейнесін жасап көрсетеді. Балаларға күн бейнесін жасауды ұсынады. Балалар, сіздердің көмектеріңіз- Дің арқасында мен өз ертегімді Былай деп аяқтағым келіп тұр. Өзінің үйшікке сыймайтынын Білген асқабақ өзге жемістер Мен көкөністерге қиындық туғызбас үшін өзіне шақ келетін Пана іздеп кетеді. Сөйтіп орман- Шетімен келе жатса үлкен бір Үйшікті көріп қатты қуанады, Және сол үйшікке барып тұрады. Жемістермен көкөністер жылу Болмаса бұл үйшікте қалу қауіпті Екенін біліп абыржи бастайды. Сол кезде бұлттар сейіліп күн Жарқырайды. Күнді көрген олар Қуанып сырқа шығып,күнге қарап Тұрады. Сол кезде үйшіктің иесі Де келеді. Ол-адам екен. Адам, Ағашта өсетін жемістерді бауға, жерде өсетін көкөністерді Бақшаға орналастырады. Сергіту сәті :
Ойын : «Көкөністермен жемістерді пішініне сәйкес үйіне Жеткіз». Шарты : Сопақша, дөңгелек, Үшбұрыш пішінді ұяшықтар Жерге қойылады. Тәрбиеші жерге Жемістермен көкөністер муляж Дарын шашады. Балалар жемістермен көкөкністерді өзіне Ұқсас ұяшықтарға апарып салады. Ойын аяқталған соң тәрбиеші қай ұяшыққа қандай Жемістермен көкөністерді апарғандарын сұрайды. Тәрбиеші балаларды орындарына
Отырғызады. -Балалар, алма, алмұрт, жузім, Өрік қайда өседі? -қызанақ, қияр, асқабақ, картоп-тар қайда өседі?
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЖҰМЫС:
Жұмбақ жасыру.
Үлкен алтын табақтан, Әлемге нұр таратқан.
Тәрбиеші балаларға «Күн» бейнесін жасау керектігін айтады. (Үлгіні көрсетеді. Жасалу жолдарын Көрсете отырып түсіндіреді. Балаларға көмек береді, бағыт көрсетеді. |
Тәрбиешіге назар аударып тыңдайды. Сұрақтарға жауап береді.
Қазір жылдың көктем мезгілі. Бір жыл мезгілінде үш ай бар. Балалар 3 санын көрсетеді. Бір жылда 4 мезгіл бар. Балалар 4 санын көрсетеді. Қол көтерген 2-баладан сұралады.Қыс, Көктем,Күз Жаз. 1-бала. Өктем үн жоқ өзінде, Мұз қабағын түйіпті. Қысылатын біздер ме, Қыс та бізге сүйікті. 2-бала. Көкке бояп өңірді. Көктем келді көңілді. Бау-бақшада, орманда, Құстар әні төгілді.
3-бала. Жаз келіпті дегенше, Қарбыз пісті дегейсің. Бақшамызда ендеше, Қарбыз жинау көбейсін.
4-бала. Алма пісіп, алмұрт түсіп, Күзде бақтар жайнайды. Құстар қайтып,қош айтысып, Қимас үнмен сайрайды.
Балалар көктемгі еңбек туралы, жемістер мен көкөністердің адамға пайдасы туралы түсінік алады.
Иә, келістік.
Балалар тәрбиешінің Әңгімесін мұқият тыңдайды.
Алманың пішіні дөңгелек, Түсі қызыл.
Үйшікке назар аударады.
Төртбұрышты, үшбұрышты, Тіктөртбұрыш пішіндерін көреміз.
Балалар пішіндерді көрсетеді. Есігі, мұржасы ұқсайды.
Балалар ертегіні әрі қарай Тыңдайды.
Сәбіз үшбұрышқа ұқсайды, Түсі қызғылт сары.
Үйшікте барлығы 5-у болды.
Қиярдың
Күн
|
Рефлексивті
Коррекциялаушы. |
-Балалар бүгін біз асқабаққа қан-
дай көмек көрсеттік? -Асқабақ алмадан үлкен бе, Кішкентай ма? -Қандай ойын ойнадық? Балаларды мадақтау. |
Күтілетін нәтиже :
Біледі: Жемістермен көкөністердің түстерін, пішіндерін біледі. 1-10ға дейін тура ,кері, қазақша, орысша, ағылшын тілінде санап біледі.
Болуы керек : Көкөністермен жемістерге жылудың керектігін түсінуі, олардың адам денсаулығы үшін падасы зор екендігі туралы түсінігі.
Орындайды: Ертегіні аяқтауға көмектеседі.
Bilimger.kz Республикалық білім порталы
Қазақстан Республикасы Мәдениет және Ақпарат министрлігіне тіркелген.
Куәлік нөмірі: KZ45VPY00102718