Балабақшадағы кіші топтағы Аппликация.
Аппликация-балабақшадағы балалардың сүйікті іс-әрекеттерінің бірі. Бұл өте қызықты қызмет түрі әлемді білумен тығыз байланысты және баланың ақыл-ой тәрбиесінде үлкен рөл атқарады. Бұл әдіс әсіресе ерте жастағы балалармен жұмыс жасау үшін өте қолайлы, өйткені қазіргі уақытта олардың қызметі пәндік сипатқа ие.
Осы жастағы балалар үшін қолдану сабақтарының мәні (2-3 жас)
Тәрбиешінің тиісті басшылығымен және жас ерекшеліктеріне сәйкес әдістемелік әдістерді қолдана отырып, аппликативті қызмет кіші топ балаларының жан-жақты дамуына үлкен әсер етеді.
Белгілі бір іс-әрекеттердің дәйектілігін қамтиды, бұл өз кезегінде балаларға мақсатқа жету үшін табандылық пен алғырлыққа тәрбиелейді. Балалар зерттеу қызметінің алғашқы дағдыларын қалыптастырады.
Қарапайым композициялардың арқасында мектеп жасына дейінгі балаларда визуалды-мотор байланыстары қалыптасады, ұсақ моторика дамиды, саусақтардың қимылдары сенімді бола бастайды. Дайын формалардан сюжеттік композициялар жасау тәжірибесі кейінгі сурет салуға көмектеседі.
Айта кету керек, шығармашылық балалардың әлеуметтік-коммуникативтік дамуына ықпал етеді: сабақ барысында олар өз жұмыстарына түсініктеме беріп, репликалармен алмасады. Ұжымдық іс – әрекет әсіресе осы тұрғыдан тиімді-балалар бір-бірін күтеді, көмек көрсетеді, жол береді.
Кіші топта балалар тәрбиеші ұсынатын дайын бөлшектермен жұмыс істейді. Алайда, бұл жаста мектеп жасына дейінгі балалар неғұрлым күрделі бейнелерді сала аламайды, мысалы, (аққала, қуыршақ, көбірек бөлшектер (зымыран, құстар, жануарлар).Қиындатылады сәндік қызметі: дайын бейнелер қазірдің өзінде әшекейленіп түрлі нысандарымен (үйірмелерді, төртбұрыштар, ұшбұрыш, жолақтарды) жасайды.
2-4 жасында фигураларды бүктеу және оларды қағаз негізіне желімдеу тәсілдері бекітіледі. Ұқыптылыққа көп көңіл бөлінеді, тәрбиеші үнемі майлы шүберек, шүберек, қылшық тіректі пайдалану қажеттілігін еске салады.
Айта кетейік, балаларға желім элементтерді қажетті ретпен орналастырғаннан кейін ұсынылады. Тәрбиеші композицияны міндетті түрде тексереді, өйткені балалардың кеңістіктік ойлауы әлі де дамып келеді, балалар қағазға өте жақсы бейімделмейді (мысалы, оларға базаның ортасына желімдеу қиын).Сондай-ақ, көптеген жануарлар мен құстардың көздерін пластилиннен мүсіндеуге болады.
Екінші кіші топта аппликация бойынша сабақ өткізу әдістемесі
Екінші кіші топтағы аппликация сабағы дәстүрлі құрылымға ие, практикалық және теориялық бөлімнен тұрады.
Сабақ, әдетте, күтпеген сәттен басталады, содан кейін Сурет тақырыбы қарастырылады. Бұл мектеп жасына дейінгі балалардың ұсынылған форманың ерекшеліктері туралы идеяларын жандандырады. Тәрбиеші алдын-ала дайындаған қолдану үлгілерін де көрсетеді. Айта кетейік, үлгіде анық белгіленеді нысаны заттың бөлшектері болады түсіру керек.
Сондай – ақ, сабақтың міндетті бөлігі-бөлшектерді орналастыру және желімдеу әдістерін көрнекі көрсету. Ең күрделі әдістерді көрсету мектеп жасына дейінгі балалар оларды жақсы деңгейде игергенге дейін бар. Айта кету керек, тірбиеші әр іс-әрекетке сөзбен түсінік береді.
Мектеп жасына дейінгі балалардың тәуелсіз қызметі элементтерді негізге қоюдан басталады. Тәрбиеші барлық балалардың дұрыс орналастырылуын тексереді.
Кіші топтағы аппликативті сабақты өткізу әдістемесі жеке тәсілдің әртүрлі формаларын қолдануды қамтиды: бір балаға сурет салуға, екіншісіне желімдеуге және т.б. көмек қажет, бірақ бір оқушыға назар аудара отырып, тәрбиеші әрқашан бүкіл топты көруі керек: балалардың жұмыс қарқынын бағалаңыз, кімге көмек керек екенін ескеріңіз.
Ерте мектеп жасына дейінгі балаларға ұзақ уақыт бойы бір іс-әрекетке назар аудару қиын болғандықтан, тәрбиеші оларды мүмкіндігінше аппликациямен қызықтыруға тырысуы керек. Ол үшін кішкентайлар шығармашылық процеске себеп болуы керек.
Осы жаста аппликация сабағы қазірдің өзінде балалар қолөнерін талдауды қамтиды. Жұмысты аяқтағаннан кейін тәрбиеші балаларға барлық жұмыстарды бірге қарастыруды, оларға таңдануды ұсынады.Балалардың назары визуалды сипаттамаларға бағытталған: әдемі түс схемасы, бейнелердің экспрессивтілігі. Мысалы, құлдарды қарастыра отырып, мұғалім көңілді және қайғылы, ең әдемі, сынған адамдарды көрсетуді ұсынады. Яғни, мектеп жасына дейінгі балалар сәтсіз сәттерді байқауға үйренеді.
Жылдың екінші жартысынан бастап тәрбиеші балаларға қателіктерді нақты көрсетеді, мысалы, бөлшектердің түсі немесе өлшемі бойынша дұрыс емес ауысуы. Желімдеу сапасы да бағаланады: «таза», «ұқыпты». Бірте-бірте мектеп жасына дейінгі балалардың өздері осындай талдауға қатысады: олар қателіктерге жол бермеу үшін болашақта не істеу керектігін түсіне бастайды және осы жыл сайын қайталанып баланың жасына байланысты күрделене береді.