Молекула және Атом
Шымкент қаласы
№28 жалпы орта білім беретін мектебі
Тарих және география пәні мұғалімі: Халметова Мавлуда Азатбековна
Жаратылыстану бөлім:
Заттар және материалдар |
Мектеп: №28 жалпы орта білім беретін мектебі
|
||||||||||
Күні:06.11.2019ж | Мұғалімнің аты-жөні: Халметова М А | ||||||||||
Сынып: 6
|
Қатысқандар саны: 32
Қатыспағандар саны: 0 |
||||||||||
Сабақ тақырыбы
|
Молекула және Атом
|
||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) | 6.3.1.1 атом мен молекулаларды, қарапайым және күрделі заттарды айыра білу | ||||||||||
Сабақ мақсаттары | Оқушылар:
– Атомдар мен молекула ұғымын химиялық тұрғыдан қарастарап, олардың маңызын түсінуге үйрену – Топтық талқылау кезінде заттың негізгі физикалық қасиеттері бойынша ақпарат алмасады. – Презентацияда негізінде берілген ақпаратты талдайды және жаңа білімді бекіту тапсырмаларын орындайды. |
||||||||||
Жетістік критерийлері | Барлық оқушылар білуге тиісті: Атомдар мен молекулаларды біледі
Оқушылардың көпшілігі: Атомдар мен молекулалар туралы өз сөзімен айтады, айырмашылығын көрсетеді Кейбір оқушылар Атомдар мен молекулалардың зерттелу тарихын талқылап, дәлелдер келтіреді |
||||||||||
Тілдік мақсаттар
|
Оқушылардың көпшілігі: Атомдар мен молекулалар туралы өз сөзімен айтады, айырмашылығын көрсетеді | ||||||||||
Пәнаралық байланыстар | Кейбір оқушылар Атомдар мен молекулалардың зерттелу тарихын талқылап, дәлелдер келтіреді | ||||||||||
Сабақ барысы | |||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
|
Ресурстар | |||||||||
Басы
1 мин |
Амандасу
Оқушыларды түгендеу |
||||||||||
2-7 мин
|
Тапсырма1
Суреттегі заттың агрегаттық күйін анықтаңдар, егер футбол алаңындағы адардарды бөлшектер ретінде елестетер болсақ: 1.Алаңдағы; 2. Әдеттегі трибунадағы; 3. В VIP трибунадағы. Жауабы: 1) газ тектес; 2) сұйықтықтар; 3)қатты зат Тапсырма2 Ақпараттық парақты қолданып “Өрмекші” диаграммасын құрастыру тапсырма орындау. Ол үшін сізге слайд 2 көрсетілген дей етіп карточкаларды үш топқа жинау қажет.
Жауабы: Слайд 3 |
||||||||||
8-12мин
13мин |
Сабақтың мақсатына шығу
Жетелеуші сұрақтар қою арқылы оқушылармен бірге сабақ мақсаттарын анықтау (слайд-1) «Химиялық элемент» және «атом» ұғымдары арасындағы өзара байланысты қарастырып, заттардың салыстырмалы молекулалық массасын, қосылыстың құрамындағы элементтің массалық үлесін есептеу |
Презентация
|
|||||||||
Ортасы
14-18мин
|
Ұғыну
(Жж) Оқушыларды төрт топқа бөлу: Мұғалімнің ежелгі грек ғалымдарының атом туралы көз қарастары және атом деген атау қалай берілгендігі туралы хабары. М.В.Ломоносов атом — молекулалық ілімінің негізгі бағыттары, оны ағылшын ғалымы Джон Дальтон дамытуы және сол кездегі белгілі болған элементтердің атомдық массасын табуға арналған жұмыстар. Карлсруэ (1860) қаласында өткен халықаралық химиктер съезінде атом молекулалық ілімді түпкілікті бекіту және атомның бөлінбейтіндігі туралы көз қарасты өзгерту, молекула және атом ұғымдарының анықтамаларын қабылдау; Атом – молекулалық теория негіздерінің жаңа көзқарастарынан алған қағидалары. Физикалық және химиялық құбылыстарды атом – молекулалық көзқарас тұрғысынан түсіндіру (диффузия,физикалық және химиялық құбылыстар). Мұғалім қазіргі күнге дейін маңызы зор атом – молекулалық ілімнің химиядағы негізгі теория екенін түсіндіре бастайды. Атом – молекулалық ілімді алғаш химияға пайдаланып, оны әр қарай дамытқан ғалым М.В.Ломоносов еді. Ілімнің негізгі қағидалары төмендегідей: 1.Барлық заттар «корпускуладан» тұрады.(молекулшаны Ломоносов солай деп атаған) 2.Молекулалар элементтен тұрады. (атомды Ломоносов солай деп атаған) 3. Бөлшектер – молекула және атом үнемі қозғалыста болады. 4.Жай заттың молекулалары бірдей атомдардан, ал күрделі заттың молекулалары әр түрлі атомдардан тұрады. Одан ары қарай заңды оқып үйрену жоғарыда берілген жоспармен жүргізіледі. Жаңа материалды бекіту. Жаңадан оқып үйренген тақырыпты есте сақтау үшін оқушылар төмендегідей сұрақтарға жауап береді: а) атом – молекулалық ілімнің негізгі мәнін түсіндір; ә) тәжірибелер нәтижесіне сүйене отырып, газдар мен сұйықтық молекуласындағы қозғалысты түсіндір. б) атом – молекулалық теория тұрғысынан физикалық және химиялық құбылыстардың мәнін түсіндір;
|
Ноутбуктер
Қосымша пайдалы видео:
Презентация
Деректер:
Қосымша пайдалы ақпарат:
|
|||||||||
Бекіту
20-37мин
|
(Б), (Ж)
Жаңа білімді бекіту. тапсырмалар парағындағы ҚБ тапсырмаларды орындау.
Блум сұрақтарының түймедағы» 1-қарапайым сұрақтар:-Нақты фактлілерді атау керек. Мәтіннен белгілі бір мәліметті еске түсіріп, оны айтып бер. 2-дәлелдеуші сұрақтар:- «Егер мен дұрыс түсінсем, онда…….?» 3-интерпретациялық (түсіндірме) сұрақтар- Әдетте неге? Деген сөзден басталады. Басқа жағдайда олар дәлелдемелік байланыстарды анықтауға бағытталған. 4-бағалау сұрақтары:- Неге….. жақсы, ал…….жаман? «……айырмашылығы неде?» 5-шығармашылық сұрақтар (жорамал)- «Қалай ойлайсыңдар, ……кейін (егер)»…..қалай болады? 6-практикалық сұрақтар: «Әңгіме кейіпкерінің орнында болсаңыз сіз не істер едіңіз?» Жоғарыдағы “бағалау критерийлері“ арқылы оқушылар өз жұмыстарын бағалайды. |
Тапсырмалар парағы №1
Тапсырмалар парағы №2 Қосымша тапсырмалар
|
|||||||||
Соңы
38-40 мин
|
Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді: Сабақ кезінде сен не істедіңіз (тізіп), атап жазыңыз. Ойланыңыз, жұмыс жақсарту үшін, сізге нені өзгерту қажет? Жетістік шкаласы бойынша өз әрекетіңізді анықта. Төмендегі берілген фигуралардан таңдап тақтаға жапсырыңыз.
Шкала успеха Мен жұмысты орындай алар едім . . . Менің нәтижелі жұмыс жасауыма, не жетіспегендігін бүгін түсіндім. Мен бүгін бүкіл күшімді салып жұмыс жасадым. Менде бәрі нәтижелі болды. Мен тырыстым, алайда барлығын орындай алмадым. Мен бүгін жұмысты нашар жасадым.
Үй тапсырмасы: Жаңа білімді қайталау. Парақтағы тапсырмаларды аятау.
|
рефлексия парақшалары
С–бүкіл сыныпты оқыту әдісі Т–топтық жұмыс Жж–жұптық жұмыс Ж–жеке жұмыс Э–оқушы эксперименті К–мұғалімнің көрсетілімі М–мұғалімнің түсіндіруі Б–бағалау ҚТ–қауіпсіздік техникасы |
|||||||||
Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? | Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? | Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
|
|||||||||
Барлық оқушылар:
– Заттың физикалық қасиеттерін- тығыздығын, аққыштығын, электрөткізгіштігін, тапталғыштығын, иілімділігін біледі және түсінеді. Оқушылардың басым бөлігі: – заттың физикалық қасиеттерін бөлшектер теориясы тұрғысынан түсіндіреді. Кейбір оқушылар: – Аталмыш физикалық қасиеттерін негізінде техникада және күнделікті өмірдегі қолданылу мүмкіндіктерін айтады. |
|
Қауіпсіздік техникасы ережелерінің
s қайнаған су үшін сақтықтың стандартты шаралары Температуралық датчиктерді пайдалануға болады.
|
|||||||||
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз. | ||||||||||
Оқушылар берілген уақытты тиімді пайдалана алды, бүгінгі сабақтың мақсатына жетті | |||||||||||
Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: құрылымдық тапсырмаларды орындау 2: оқушылардың жеке және жұптық жұмыс жасауға баулу Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1: құрылымдық тапысрмаларды әр сабақта қолдану 2: топпен немесе жеке жұмыс жасау үшін үнемі жетістік критерийлерін ұсыну Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет? |
|||||||||||