Құм мен тас

 Қызылорда қаласы Қармақшы ауданы

№3 «Ертөстік» бөбекжай-бақша

Тәрбиеші:  Мыханова  Гүлнұр

Білім беру саласы:”Әлеумет”

Бөлімі:  Қоршаған орта

Тақырыбы:  Құм және тас

Мақсаты:

Білімділік:Қоршаған ортадағы тірі және өлі табиғатпен таныстыру.Балалардың ең танымал пайдалы қазбалар-құм және таспен таныстыру, олардың басты қасиеттерімен таныстыру.

Дамытушылық:Салыстыруп, талдап, қорытынды жасайтын дербес зерттеу жұмысының дағдыларын жетілдіру.

Тәрбиелік: Өзінің қоршаған ортасына қамқор бола білуге тәрбиелеу.

Көрнекілігі:  суреттері, слайд, тас, құм т,б

Әдіс –тәсілдер: көрсету,үйрету ,түсіндіру.

Қосымша құрал-жабдықтар: проектор, видео жазбалар,суреттер

Билингвистикалық компонент:Тас-камень , құм-песок.

 

Іс-әрекет кезеңі                         Тәрбиешінің іс-әрекеті Баланың іс-әрекеті
Мотивациялық

Қозғаушылық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру іздестіру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлекстік

коррекциялаушы

 

 

Шаттық шеңбері

Ойын «Өрмекшінің торы»

Мақсаты: Балаларды шапшандыққа,жылдамдыққа, ептілікке тәрбиелей отырып бір-біріне жылы лебіздерін білдіруге үйрету.

Шарты: Жіпті бір –біріне лақтыра отырып жақсы тілектер айтқызу.

Тәрбиеші: Балалар сендер өрмекшінң не екенін білесіңдерме?

Ол нестейді ?

 

Онда балалар қазір біз де жіпті бір-бірімізге лақтыру арқылы өрмек тоқып көрейік бірақ жіпті лақтырғанда жасқы  тілектер айтамыз сонда біздің тілегіміз орындалады.

Балалар көрдіңдерма біз қандай мықты өрмек тоқыдық жақсы тілектер айттық енді өмірдеде бір бірімізбен мықты дос бола білуіміз керек. Түсіндікпе балалар.

 

Ондай болас балалар сендермен ойын ойнағым келіп тұр ойнаймызба?

Ойын: Бұл ненің дыбысы?

Мақсаты: Қорапқа тас пен құмды салып шайқау балалар ненің дыбысы шыққанын анықтату есту арқылы ойлау есте сақтау сөйлеу қабілеттерін дамыту

Ойынның шарты:Бір қорапқа тас, екінші қорапқа  құмды салып шайқап дыбысын шығару. Балалар қораптың ішіндегі не зат екенін анықтау керек.

Балалар табиға екіге бөлінеді өлі және тірі

Тірі табиғатқа не жатады ?

Өлі табиғатқа не жатады?

Балалар ондай болса қазір біз құммен тастың қасиеттері  жайында танысамыз

Слайд арқылы тас пен құмжайында , түрлерімен таныстыру.

Тас пен құм  ең танымал пайдалы қазбалардың бірі. Олар біздің қоршаған ортадағы өлі табиғатқа жатады.Өлі табиға дейтініміз олардың жаны жоқ олар өспейді  өлмейді сол күйінде қала береді.Бірақ олардың түрлері әр түрлі болады, қызыл , сары ,көк т.б түстері болады.

Тас: Ол өлі табиға пішіні әр түрлі ,көлемі әртүрлі,  түстеріде әртүлі болады. Қоршаған ортадағы таулар да осы тастардан тұрады.Соны мен қатар су астынанда осы тастарды кездестіруге болады.Тастардың адамға пайдасы көп. Адамдар тастардан түрлі нәрселер жасайды мысалы : әсемдік үшін түрлі әшекейлер жасайды, әшекей жасайтын тастардыңда аттары болады, қазақта осы асыл тастарға теңеп қыздардың аттарын қойған осы тастар секілді әдемі болсындап мысалы ; Гаухар, Інжу, Маржан т.б .Үйлер биік ғимараттар жасайды, жолдар салады, және көмірде тасқа жатады көмірді жағу арқылы үйді жылытады.Тастарды қашап адамдар мүсіндер ойып жасайды. Ал бұрынғы заманда адамдар тас үңгірлерде өмір сүрген тастарды қару ретінде пйдаланған, және тастарды бір-біріне ұру арқыл от жағатын болған,тастардың бетіне қажау арқы суреттер салған ол суреттер әлікүнге дейін сақталған кейбіреуі мұражайларда сақтаулы тұр ол өмір бойы өшпейді, сол суреттер арқылы бұрыңғы адамдардың қалай өмір сүргендерін зерттеушілер анықтаған.

Құм: олда өлі табиғатқа жатады көлемі пішіні жоқ , түстері әр түрлі болады. Құмныңда пайдасы көп . Жазды күні құмда жалаң аяқ жүрсе адам денсаулығына пайдалы. Сонымен қатар құмды үй салуға пайдаланады, және бұрыңғы заманда құның көмегімен саған жасаған оны құм сағат деп атайды . Құм арқылы дәрігерлер адамдарды емдейді.

№ 1 Тәжірибе түсті және пішінін анықтау

Балаларды екі топқа бөліп бір топқа тастың түсі мен пішішін ал екінші топқа құмпың пішіні мен түсін анықтату.

№ 2 Тәжірибе:

Пайдасы мен зиянын анықтату

№3 Тәжірибе . Құм мен тастың қолға қалай ұсталатынын анықтату

№ 4 Тәжірибе . Суға батқыштығын анықтау

Балалар құммен тастың суға салғанда қалай бататынын анықтап зерттейді бірінші тез қайсысы батады екенін зерттейді.

Сергіту сәті

«Құм, тас,су»

«Құм» дегенде әр жерде шашыраңқы болып тұру.

«Тас» дегенде  өз қолымен мүсін жасап тұра қалу.

«Су» дегенде толқын жасап қозғалу.

Қостілді компанент

Тас-камень , құм-песок.

Балалар бүгін біз тас пен құмның қандай қасиеттері мен таныстық?

Бүгін сендермен біз неше тәжірибе жасадық?

Тас пен құмның зиянымен пайдасын атаңдаршы?

Сұрақ-жауап арқылы оқу қызметін пысықтау

 

 

 

 

 

 

 

Иә

Ол жәндік

Өл өрмек тоқиды

 

Балалар жіпті бір-біріне лақтырып тілектер айтты.

 

Иә

 

 

Иә

 

 

 

 

 

 

Балалардың жауабы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тастардың пішіні әртүрлі түстеріде әртүрлі, құмның пішіні жоқ өте кішкентай қолға ұсталмайды түсі әртүрлі болады.

Балалардың жауады.

Тас ұсталады зілдй салмағы бар, құм ұсталмайды сырғып ағып кетеді.

Балалардың жауабы

 

 

Сергіту сәтін орындады

 

 

 

 

Қостілді копанетті қайталады

 

Сұрақтарға жауап беоді

 

                                               

                                    Күтілетін нәтиже:

Біледі :Құм мен тастың қасиеті жайында білді

Игереді:орыс тілінде кампанет  атауларын

Қолданды:тәжірибе жүргізу арқылы зерттеп  көрді

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *