«Сөз және мәтін» 6 сыныптағы қазақ тілі мен әдебиеті бойынша факультативтік бағдарлама

Солтүстік Қазақстан облысы

Айыртау ауданы

«Саумалкөл №2 мектеп-гимназиясы»

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторы: Солтүстік Қазақстан облысы, Айыртау ауданы, Саумалкөл с., Саумалкөл № 2 мектеп-гимназиясының Калдырбаев Марат Курманович, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі

 

 

 

 «Сөз және мәтін» 6 сыныптағы

қазақ тілі мен әдебиеті бойынша факультативтік бағдарлама

Авторлық  бағдарламаның  жасалған  жылы: 2018 жыл

Бағдарлама мектеп әдістемелік кеңесінің отырысында тыңдалды. Бағдарлама барлық талаптарға жауап береді. Тұтастай алғанда, жұмыс бағдарламасы бекітілді және оқу үдерісіне енгізу үшін ұсынылды.

 

 

 

 

 

 

Саумалкөл селосы

 

 

«Сөз және мәтін» 6 сыныптағы қазақ тілі мен әдебиеті бойынша факультативтік бағдарлама

Калдырбаев Марат Құрманович,

қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі

Бөлімдер: қазақ тілі мен әдебиеті

Бұл бағдарлама 34 оқу сағатқа есептелген және 7 сыныпта қазақ тілінде факультативтік сабақтар өткізуге арналған тілдік мұғалім пайдалана алады. Бұл курстың арқасында алтыншы сынып оқушылары мәтіндік ғылымның негіздерін үйренеді, қазақ тілі мен әдебиеті бойынша жарыстарға әлдеқайда жақсы дайындалуға мүмкіндік беретін, прозалық және ақындық шығармаларды талдау бойынша жұмыс жасау жүйесін дамытады.

Бағдарламаның ажырамас бөлігі – оқушылардың тұрақты коммуникативтік дағдыларын қалыптастыруға бағытталған келісімді сөйлеуді дамытуға бағытталған сабақтар. Сондай-ақ, әртүрлі түрдегі өз туындыларыңызды, соның ішінде кішкене көрсетілім мен эссе-ақтауды жасауға ерекше назар аудару керек. Сондықтан, бұл курс мұғалімге ҰБТ түлектеріне жаңа пішінде бірте-бірте дайындалуға мүмкіндік береді.

Факультативтік курс 5-11 сыныптарға арналған қазақ тілі мен әдебиеті бағдарламасымен тікелей байланысты. Ол оқушылардың теориялық ақпаратын кеңейтеді және жүйелейді, практикалық дағдылар мен дағдыларды нығайтады және білімдегі кемшіліктерді толтыруға мүмкіндік береді. Курстың барысында оқушылардың сөйлеуін дамытуға, ұсынылған мәтінді тәуелсіз талдаудың дағдылары мен қабілеттерін дамытуға үлкен назар аудару керек. Бұл жұмыс сондай-ақ, мұғалімді тексеру және қателіктер бойынша жұмыстарды ұйымдастыру арқылы оқушылардың жүйелі жеке үй тапсырмасын қамтиды.

Факультативтік бағдарлама қазақ тіліндегі бағдарламаларға сәйкес негізгі және арнайы деңгейдегі қазақ тілінде жалпы (жалпы) жалпы және жалпы (толық) жалпы білім берудің мемлекеттік стандарттарына негізделген:
Мақсаты: мәтін бойынша жұмыс істеу кезінде студенттердің коммуникативтік дағдыларын қалыптастыру.

Міндеттер:

  • Негізгі мәтіндік түсініктерді игеру;
  • ауызша және жазбаша түрде оқитын оқушылардың келісілген сөйлеуін дамыту;
  • мәтінді талдай білу қабілетін қалыптастыру, оның проблемасын анықтау;
  • түрлі тақырыптағы өз шығармаларының мәтіндерін жасау.

Жұмыстың түрлері: лекциялар мен практикалық сабақтар, топтық және жеке жұмыс түрлері.

Әдістері мен әдістері:

Лекция;

  • сөйлесу;
  • Мұғалімнің түсініктемесі;
  • зерттеу;
  • байқау;
  • салыстыру және талдау.

Оқушылардың қызмет түрлері:

  • алдауды бақылау;
  • бастапқы кодты қысу;
  • мәтінді редакциялау;
  • модель бойынша мәтінді құрастыру;
  • әңгіме құру;
  • мәтіннің бөліктерін қалпына келтіру;
  • лингвистикалық тақырып бойынша ауызша және жазбаша өтініш жасау;
  • көркем және журналистік стильдердің мәтіндік талдауы;
  • жазу, тезис;
  • ғылыми және журналистік әдебиеттермен жұмыс жасау;
  • диаграммаларды, алгоритм кестелерін жасау.

Күтілетін нәтижелер:

  • курс оқушылардың оқу нәтижесінде
  • мәтінді талдай білу және осы мәтінде келтірілген мәселе бойынша өз көзқарастарын білу дағдысын меңгеру;
  • лингвистика және әдебиеттану саласындағы жаңа білім алуға;
  • бастапқы кодты қысу бойынша жұмыс істеуді үйрену;
  • әртүрлі мәтіндік талдау жүргізе алады.

Бағдарламаның мазмұны

Тіл және сөйлеу (10 сағат)

Тіл және сөйлеу. Неліктен адам сөйлей алады? Қазақ тілі әлемнің басқа тілдері арасында. Көрнекі тілдің ерекшеліктері. Ауызша және жазбаша сөйлеу. Монолог. Диалог. Полилог.

  1. Тіл бөлімдері (6 сағат)

Word әмбебап тілдік бірлік ретінде. Сөздердің тікелей және бейнелі мағынасы. Портативті мәндердің түрлері. Тілдің бірлігі ретінде ұсыныс. Мәтіндегі сөздер және олардың рөлдері.

  1. Мәтін және оның негізгі түсініктері (14 сағат)

Мәтін. Тақырып мәтіні. Microtheme және абзац. Тақырыптар кең және тар. Негізгі ой. Контекст. Қосымша мәтін. Zatekst. Мәселе. Мәтіндік сөйлемдерді сөйлеу құралы. Байланыс түрлері. Желілік және параллель байланыс. Тестілік және логикалық стресс. Семантикалық байланыс.

4. Сөйлеу стилі (30 сағат) Ауызша, ресми, іскери, публицистикалық, ғылыми, көркемдік стильдері және олардың ерекшеліктері. Публицистикалық стиль. Оның құрылымы. Журналистік стильді мәтіндік талдау. Журналистік сипаттағы мәтіндердегі мәселе мен аргументтер. Публицистикалық стиль мәтініне шолу жасау. Көркемдік стилі және оның құрылымы. Көркем мәтіндегі негізгі идея. Кескін мәтінінің көркемдік стилі. Модельдегі мәтінді сызу. Көркем мәтін бойынша пікір жазу. Жазбаша жұмысты қарау. Мәтіндегі тілдің фигуративті және көркемдік құралдары: фонетикалық, лексикалық, морфологиялық, синтаксистік, стилистикалық.

Сөйлеудің ғылыми стилі және оның құрылымы. Сөздің ғылыми стиліндегі терминдер. Лингвистикалық тақырып бойынша мәлімдеме жасау. Сөйлеу түрлері.

Аннотация, сипаттама, дәлелдеу. Аралас түрдегі мәтіндер. Жазу-әңгіме. Жазу сипаттамасы. Жазбаша пікір.

  1. Мәтін бойынша жұмыс жүйесі (4 сағат)

Прозалық мәтінді талдау түрлері. Лингвистикалық талдау.

Ақындық мәтінді талдау. Салыстырмалы талдау. Лексикалық-семантикалық талдау. Мәтінмәндегі жұмыстарды талдау. Мәтінді талдау бойынша жұмыс жүйесі. Құрылым. Тезисирование. Аннотация. Өңдеу

Тақырыбы Cағат саны Мерзімі
1 Тіл және сөйлеу 2 03.09,06.09
2 Неліктен адам сөйлей алады? 2 10.09,13.09
3 Көрнекі тілдің ерекшеліктері. 2 17.09,20.09
4 Ауызша және жазбаша сөйлеу. 2 24.09,27.09
5 Монолог. Диалог. Полилог. 2 01.10,04.10
6 Тіл бөлімдері (6 сағат)

.

Word әмбебап тілдік бірлік ретінде.

2 08.10,11.10
7 Сөздердің тікелей және бейнелі мағынасы 2 15.10,18.10
8 Портативті мәндердің түрлері. Тілдің бірлігі ретінде ұсыныс. Мәтіндегі сөздер және олардың рөлдері. 2 22.10,25.10
9 Мәтін және оның негізгі түсініктері (14 сағат) .

 

4 05.11,08.11,

12.11,15.11

10 Мәтін. Тақырып мәтіні. 2 19.11,22.11
11 Microtheme және абзац. Тақырыптар кең және тар. 2 26.11,29.11
12 Негізгі ой. Контекст. Қосымша мәтін. Zatekst. Мәселе. 2 03.12,06.12
13 Мәтіндік сөйлемдерді сөйлеу құралы. 2 10.12,13.12
14 Байланыс түрлері. Желілік және параллель байланыс. Тестілік және логикалық стресс. Семантикалық байланыс 2 18.12,20.12
15 4. Сөйлеу стилі (30 сағат)      
16 Ауызша, ресми, іскери, публицистикалық, ғылыми, көркемдік стильдері және олардың ерекшеліктері. 2 24.12,27.12
17 Публицистикалық стиль. Оның құрылымы. 2 10.01,14.01
18 Журналистік стильді мәтіндік талдау. 2 17.01,21.01
19 Журналистік сипаттағы мәтіндердегі мәселе мен аргументтер. 2 24.01,28.01
20 Публицистикалық стиль мәтініне шолу жасау. 2 31.01,04.02
21 Көркемдік стилі және оның құрылымы. 2 07.02,11.02
22 Көркем мәтіндегі негізгі идея. 2 14.02,18.02
23 Кескін мәтінінің көркемдік стилі. 2 21.02,25.02
24 Модельдегі мәтінді сызу. 2 28.02,03.03
25 Көркем мәтін бойынша пікір жазу. 2 06.03,10.03
26 Жазбаша жұмысты қарау. 1 13.03
27 Мәтіндегі тілдің фигуративті және көркемдік құралдары: фонетикалық, лексикалық, морфологиялық, синтаксистік, стилистикалық. 1 17.03
28 Сөйлеудің ғылыми стилі және оның құрылымы. 1 20.03
29 Сөздің ғылыми стиліндегі терминдер.  1 07.04
30 Лингвистикалық тақырып бойынша мәлімдеме жасау. 1 10.04
31 Сөйлеу түрлері.

Аннотация, сипаттама, дәлелдеу

1 14.04
32 Аралас түрдегі мәтіндер. 1 17.04
33 Жазу-әңгіме. 1 21.04
34 Жазу сипаттамасы. 1 24.04
35 Жазбаша пікір.

 

1 28.04
36 5. Мәтін бойынша жұмыс жүйесі (8 сағат)

 

   
37 Прозалық мәтінді талдау түрлері. Лингвистикалық талдау.

 

2 05.05,08.05
38 Ақындық мәтінді талдау. Салыстырмалы талдау. 2 12.05,15.05
39 Лексикалық-семантикалық талдау. 1 19.05
40 Мәтінмәндегі жұмыстарды талдау. 1 19.05
41 Мәтінді талдау бойынша жұмыс жүйесі. 1 22.05
42 Құрылым. Тезисирование. Аннотация. Өңдеу

 

1 22.05

Күнтізбе-тақырыптық жоспарлау – Қосымша

Мұғалім пайдаланатын әдебиеттер:

1.Қазақстан Республикасының  2007 жылғы 27 шілдедегі №319 «Білім туралы» Заңы.

  1. 2018-2019 оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы орта білім беретін ұйымдарында оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы: Әдістемелік нұсқау хат. – Астана: Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы, 2018. – 372 б.

3.Оқушыларды оқып-үйрену. Оқу құралы. «Назарбаев Зияткерлік мектептері» АҚ «Педагогикалық өлшеулер орталығы» филиалы. Астана, 2014.

  1. «Қазақ тіліне арналған дидактикалық тапсырмалар»
  2. Ж.Жеткізген «Қазақ тілі грамматикасы» Алматы «Кітап» 2007
  3. Р.Сыздықова «Емле және тыныс белгілері»
  4. Балаларды дербес оқудың педагогикалық ұйымының мәселелері.

Зайцев В.Н. Оқуды үйренетін қорықтар. – Москва, Просвещение, 1991ж.

  1. Қазақ тіліндегі сөздерді әдеби

9.Ш. Уәлиханов. Жиналған жұмыстар, Бес том, 1-том, 1961 ж

10.С. Муқанов Өсу жолдарымыз (мақалалар жинағы), Алматы,

  1. Қазақ фольклористикасы, Алматы, 1972, 168-бет.
  2. Халық поэмалары, Алматы, 1939.
  3. Қазақ әдебиеті, Алматы, 1941—1972
  4. Әдебиет теориясы, Алматы, 1938, 1940, 1952, 1960.
  5. Жумалиев. қазақ эпосы мен әдебиет тарихының мәселелері, Алматы, 1958.
  6. М. Томанов: “Қазақ тілінің тарихи грамматикасы” А-1988 ж.
  7. «Қазақ тілі мен әдебиеті» журналдары

 

Оқушыларға пайдалануға ұсынылатын әдебиеттер:

  1. Ш.К.Бектұров «Қазақ тілі» «Атамұра» 2006
  2. Қ.Ибрагимов «Қазақ тілі әдістемесі» «Шың-кітап» 2007
  3. Ж.Жеткізген «Қазақ тілі грамматикасы» Алматы «Кітап» 2007
  4. Ақын-жазушылар шығармаларының жинағы
  5. Б.Тоғысбаев, А.Сужикова «Тарихи тұлғалар» Алматы,2006
  6. Энциклопедиялық анықтамалық. Алматы,2005
  7. Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі. Алматы, 2008
  8. Қазақтың би-шешендері
  9. Газет, журнал материалдары
  10. А. Байтұрсынов: «Әдебиет танытқыш»
  11. Мақал – мәтелдер жинағы
  12. Диалектологиялық сөздік
  13. 6- сыныпқа арналған қазақ тілі мен әдебиеті оқулығы.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пікір

«Соз мен мәтін» 6 сынып оқушылары үшін қазақ тілінде және әдебиет бойынша факультативтік бағдарлама бойынша.

Авторы: Солтүстік Қазақстан облысы, Айыртау ауданы, Саумалкөл с., Саумалкөл № 2 мектеп-гимназиясының Калдырбаев Марат Курманович, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі

«Сөз және мәтін» факультативтік курсының жалпы мақсаты – қазақ тілін тереңдетіп зерттеп, зерттелген ғылымға қызығушылық тудырады. Түлектерді сертификаттаудың жаңа түрі – ҰБТ – оқушыларды қазақ тілінде оқытуды объективті бағалауға мүмкіндік береді. Алайда, емтихан нәтижелерін талдау қазақ тілінде төмен жалпы білім беру және практикалық сауаттылықтың төмен деңгейін көрсетеді. Осы бағдарламаның арқасында алтыншы сынып оқушылары мәтіндік ғылымның негіздерін меңгере алады, қазақ тілі мен әдебиеті бойынша жарыстарға әлдеқайда жақсы дайындалуға мүмкіндік беретін, прозалық және поэтикалық өнер шығармаларын талдау бойынша жұмыс жасау жүйесін дамытады. Осылайша, оның көмегі арқылы мектепте жоғарыда аталған мәселені ішінара шешуге болады. Бағдарламаның мазмұны қазіргі кезеңдегі білім беру мақсаттарына, атап айтқанда: оқушылардың тәуелсіздігі мен өзін-өзі жүзеге асыру қабілетін дамытуға байланысты. Курстың аяқталғаннан кейін оқушыларға ұсынылған кезеңде қорытынды аттестация тапсырмаларын орындауға қабілетті болады. Бағдарлама оқыту мақсаттарына сәйкес келетін оқу материалын зерттеудің кезектілігін анықтайды.
Курстың материалдары «Сөз және мәтін» оқушыларға үйренуге көмектеседі: • мәтінді талдай білу және осы мәтінде келтірілген мәселе бойынша өз көзқарасын білу;

  • лингвистика және әдебиеттану саласындағы жаңа білім алуға;
  • бастапқы кодты қысу бойынша жұмыс істеуді үйрену; • мәтіндік талдаудың әртүрлі түрлерін жүргізе алады;
  • балалардың сөздік қорын жақсартады, ал сөздіктер сөздер мен сөздерді дұрыс қолдануға көмектеседі.

Оқу мазмұны әр бөлімнің басында дереу енгізілген жалпыланған ұғымдарға негізделген. Болашақта олар жеке-жеке көрсетіледі және толықтырылады. Бұл мектеп оқушыларында лингвистикалық құбылыстарды талдаудың ғылыми әдісін қалыптастырады, материалды терең зерттеуді қамтамасыз етеді. Тіл ғылымы секциясын тереңдетіп зерделегеннен кейін біріктірілуі керек. Бағдарламаның авторы болып табылатын кез-келген бөлімінің зерттеудің мақсаты практикалық болып табылады. Сабақтар қазақ тілінің сабақтарымен қатар ұсынылады. Курс 34 сағатқа есептелген: оқу жылы бойы аптасына 1 сағат. Техникада оқушылардың белсенді зерттеу жұмыстары, ойын-сауық элементтері, дизайнерлік тапсырмалар бар. Оқушыларға ауызша және жазбаша сөйлеуді, тәуелсіз талдауды, қорытындыларды және тұжырымдарды дербес бақылауды талап ететін міндеттер, тапсырмалар, жаттығулар бар. «Сөз және мәтін» факультативтік курсының бағдарламасы оқушыларға тілдік мәдениетті жақсартуға, қазақ тілін меңгеруін жүйелеуге және ҰБТ түрінде емтихандарды сәтті аяқтауға мүмкіндік береді.

Бағдарлама мектеп әдістемелік кеңесінің отырысында тыңдалды. Бағдарлама барлық талаптарға жауап береді. Тұтастай алғанда, жұмыс бағдарламасы бекітілді және оқу үдерісіне енгізу үшін ұсынылды.

Сарапшы: Шаймергенова Гани Капеновна, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cізге ұнауы мүмкін...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *