Үй жануарлары
Білім беру аймағы: Таным
Бөлім: Қоршаған ортамен таныстыру
Апталық тақырыбы: Үй жануарлары.
Мақсаты: Балаларға үй жануарларының неліктен үй жануарлары деп атауын түсіндіру, олардың аттарын дұрыс атап, төлдерінің дыбыстарын ажырата білуге үйрету. Жануарлар жөнінде өлеңдер, тақпақтар, жұмбақтарды мәнерлеп жатқа айту арқылы тілдерін дамыту.
Көрнекілік: Төлдердің суреттері және бетперделері
Сабақтың әдіс – тәсілдері: Әңгімелесу, көрсету, түсіндіру. Жануарлар туралы өлең, тақпақ, мақал – мәтел айту, жаттау, жұмбақ шешу
Тәрбиешінің іс – әрекеті:
Қошақаны қойдың,
Қайда қалып қойдың?
Бұлтиып бір бүйірің,
Қай өрістен тойдың?
Секең, секең ей лақ,
Жүрмін саған кейіп – ақ.
Тыным тапсаң болмай ма?
Секеңдемей бір уақ.
Ботақаны нардың ,
Жарға неге бардың.
Тілерсегің дірілдеп,
Секіре алмай қалдың, -деп тәрбиеші айтқан кезде балалар қимыл – қозғалыстарымен көрсетеді.
Негізгі бөлім:
Тәрбиеші: – Балалар бүгінгі сабақта үй жануарлары туралы әңгімелесеміз, қане тақтаға қараңдаршы ненің суретін көріп отырсыңдар, бұл төрт түлік малдардың суреттері. Мынау ненің суреті?
Балалар: Мынау сиырдың суреті.
Тәрбиеші: Дұрыс айтасыңдар. Ал сиырдың төлін қалай атайсыңдар?
Балалар: Сиырдың төлі бұзау.
Тәрбиеші: Дұрыс бұлар қалай дыбыс шығарады?
Балалар: Мө – мө – мө деген дыбысы бар. Ол мөңірейді.
Тәрбиеші: Сиыр бізге не береді?
Балалар: Сиыр сүт береді.
Тәрбиеші: Сүттен не жасаймыз?
Балалар: Айран, құрт жасаймыз.
Тәрбиеші: Сиыр не жейді?
Балалар: Сиыр шөп, жем жейді, су ішеді.
Тәрбиеші: Сиырды қалай шақырамыз?
Балалар: Аухау, аухау деп шақырады (хормен айтады).
Тәрбиеші: Ал мына суретте не көріп тұрсыңдар?
Балалар: Қойдың суретін көріп тұрмыз.
Тәрбиеші: Қой қалай дыбыстайды?
Балалар: Қой маңырайды, мә, мә, мә, мә деді.
Тәрбиеші: Ал қойдың төлін қалай атайсыңдар?
Балалар: Қозы, қошақан, деп атаймыз.
Тәрбиеші: Балалар мына суретте не көріп тұрсыңдар?
Балалар: Ешкінің суретін көріп тұрмыз.
Тәрбиеші: Дұрыс айтасыңдар, басында несі бар?
Тәрбиеші:
– Олар қайда тұрады?
Балалар:
– Қорада, үйде, фермада.
Оларды неге үй жануарлары дейді?
– Дұрыс, өйткені олар адамдардың маңайында, аулада тіршілік етеді екен.
Жақсы, балалар ендеше осы үй жануарлары туралы қандай тақпақтар білесіңдер?
Аяна: Түйе сүйеді баласын
«Боташым» – деп.
«Жаудыраған көзіңнен
Тоташым» – деп.
Аяна: Түйе сүйеді баласын
«Боташым» – деп.
«Жаудыраған көзіңнен
Тоташым» – деп.
Нұрдана Н :Ешкі сүйеді баласын
«Лағым» – деп.
«Тастан-тасқа секірген
Шұнағым» – деп.
Нұрасыл:Жылқы сүйеді баласын
«Құлыным» – деп.
«Тұлпар болып жүгірер
Жұлыным» – деп.
Аружан: Сиыр сүйеді баласын
«Торпағым» – деп.
«Қараңғыға баспаған
Қорқағым» – деп.
Нұрдана С : Қой сүйеді баласын
«Қоңырым» – деп.
«Ештеңені білмейтін
Момыным» – деп.
Даян: Салбыраған әукесі,
Мұңды жердің еркесі.
Зеңгі баба баласы,
Сиыр деген – мен болам.
Бекарыс: Мал өсірсең ,қой өсір,
Өнімі оның көл-көсір.
Асылжан: Сиырды теппейді,
Сүтті төкпейді.
Ерасыл: Құнан атқа жеткізер.
Ат мұратқа жеткізер.
Айша: Кішкене ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоны бар. (қой)
Нұрила: Таптым, таптым, тап жорға,
Табаны жалпақ боз жорға. (түйе)
Тәрбиеші:
– Өте жақсы балалар онда біз бүгін ойын ойнап көрейік. Ойынның аты «Төлдерін тап» деп аталады (бейне ролик көрсетіледі).
Сергіту жаттығуы: Қошақаным.
«Үлкен – кіші» дамытушы ойыны:
Сиыр қандай?
Бұзау қандай?
Ол қалай дыбыс шығарады?
Жылқы қандай?
Құлын қандай?
Ол қалай дыбыс шығарады?
Рефлексивті – қорытындылау:
– Балалар, бүгін біз қандай жануарлармен таныстық?
– Неге оларды үй жануарлары деп атайды екенбіз?
– Үй жануарлардың төлдерін қалай атайды?
– Үй жануарлары қалай дауыстайды?
– Адамдарға қандай пайдасы, беретін өнімі бар?
Сабаққа жақсы қатысқан балаларды бағалау. Мақтап – мадақтау.
Күтілетін нәтиже:
Білу керек: Үй жануарларын ажыратып, төлдерін білу керек. Қойылған сұрақтарға толық, әрі нақты жауап бере білу керек.
Болу керек: Қызығушылықтары, ынталары болу керек.
Істей білу керек: Үй жануарларын дала жануарларынан ажыратып, бөлек жинай білу керек.
Байділда Гүлзада Құлшыққызы
«Аққайың» бөбекжайының тәрбиешісі
Ырғыз ауданы
Ақтөбе облысы
Саламатсыздарма, балабақшада пән мамандарының циклограмма үлгісі болса керек еді.