Квест тарих сабағынан
Тарих сабағы үшін квест жасау – оқушыларды қызықтырып, тарихты интерактивті түрде үйретудің тамаша әдісі. Квест – бұл белгілі бір мақсатқа жету үшін орындауға тиіс тапсырмалардан тұратын ойын түріндегі әрекет. Төменде тарих сабағы үшін қарапайым квест жасау жоспары берілген:
Квест тақырыбы:
“Ұлы Жібек жолымен саяхат”
Мақсаты:
- Ұлы Жібек жолының тарихи маңызын түсіну.
- Тарихи фактілерді талдап, зерттеу дағдыларын дамыту.
- Оқушылардың командамен жұмыс істеу қабілетін арттыру.
Дайындық кезеңі:
1. Тапсырмалар әзірлеу:
- Сюжет: Оқушылар Ұлы Жібек жолының саудагерлері ретінде әртүрлі кезеңдер мен қалаларды аралап, тапсырмаларды орындау арқылы “тарихи қазынаға” жетуі керек.
2. Қажетті материалдар:
- Карталар (Ұлы Жібек жолының маршруты).
- Кодталған мәтіндер немесе жұмбақтар.
- Тауарлар (жібек, дәмдеуіштер, қағаз, алтын, т.б.) суреттері немесе макеттері.
- Қалалардың атаулары жазылған карточкалар.
- Қорытынды тапсырмаларға арналған сұрақтар немесе квест қазынасы (сертификат, жүлде, т.б.).
Квест сценарийі:
1. Кіріспе:
- Мұғалім оқушыларды “Ұлы Жібек жолының зерттеушілері” немесе “саудагерлері” рөлінде ойнауға шақырады.
- Әр топқа квесттің негізгі мақсаты түсіндіріледі:
“Ұлы Жібек жолын жүріп өтіп, жол бойындағы тарихи қалаларда тапсырмаларды орындау арқылы қазынаға жету.”
Квест кезеңдері:
1-кезең: Сауда керуенін құру
Мақсаты: Сауда керуенін құру үшін қажетті тауарлар мен қалаларды таңдау.
- Әр топқа Ұлы Жібек жолының картасы беріледі. Олар керуен маршруттарын белгілеп, қай тауарларды алып жүретінін шешуі керек.
- Тапсырма: Берілген карталар мен ақпараттарды қолданып, 3 қала таңдау және әр қала үшін сәйкес тауарларды анықтау.
Мысал:- Самарқанд: жібек және дәмдеуіштер.
- Тараз: тері және қолөнер бұйымдары.
- Ханбалық (Пекин): фарфор мен қағаз.
2-кезең: Құпия кодты шешу
Мақсаты: Сауда керуенімен келесі қалаға өту үшін жұмбақты шешу.
- Әр топқа жұмбақ немесе кодталған хат беріледі. Мысалы:
“Қаланың аты төрт әріптен тұрады, мұнда әйгілі көне монша мен базар болған. Бұл қай қала?” (Жауабы: Тараз) - Дұрыс жауап берген топ келесі кезеңге өтеді.
3-кезең: Тауар айырбасы
Мақсаты: Саудагерлер рөлінде әртүрлі тауарларды айырбастау.
- Әр топқа тауарлардың суреттері немесе атаулары беріледі.
- Тапсырма: Тауардың қай аймақтан шыққанын анықтап, оны қай қалаға жеткізу керектігін көрсету.
Мысал:- Жібек → Қытайдан → Еуропаға.
- Дәмдеуіштер → Үндістаннан → Орта Азияға.
4-кезең: Мәдени алмасу
Мақсаты: Ұлы Жібек жолындағы мәдени алмасу маңызын түсіну.
- Әр топқа бір мәдениет саласына қатысты тапсырма беріледі:
- Діндердің таралуы (буддизм, ислам).
- Ғылым мен білімнің таралуы (астрономия, медицина).
- Өнер мен сәулет (керамика, кілемдер).
- Тапсырма: Қысқаша презентация дайындау.
5-кезең: Финалдық қазына
Мақсаты: Барлық тапсырмаларды орындап, “қазынаны” табу.
- Соңғы тапсырма ретінде Ұлы Жібек жолының жалпы маңызы мен әсерін түсіндіретін сұрақ беріледі. Мысалы:
- Ұлы Жібек жолының Еуропа мен Азияны біріктірудегі рөлі қандай болды?
- Бұл сауда жолы қазіргі әлемге қандай әсер етті?
Қорытынды:
- Барлық тапсырмалардан кейін топтар өз саяхаттарын қорытындылап, жеткен жетістіктерін талқылайды.
- Жеңімпаз топқа сертификат немесе шағын сыйлық беріледі. Қалған қатысушыларға мадақтама беріледі.