My pets
Байжанова Сауле Ерлановна
Form: 1
The theme: «My pets»
The aims of the lesson:
1) educational – білімділік: оқушыларға “My pets” тақырыбы бойынша жаңа сөздерді меңгерту, “This is my pet. It is a cat” құрылымының қолданылуын түсіндіру;
2) developing – дамытушылық: ауызша сөйлеу және ойлау қабілеттерін дамыту.
3) cultural – тәрбиелік: оқушылардың үй жануарларына қамқорлығын ояту және ағылшын тіліне қызығушылығын арттыру.
Methods – әдіс-тәсілдер: explanation and demonstration
Interdisciplinary communication – пәнаралық байланыс: қазақ тілі, бейнелеу өнері, музыка, дүниетану
Visual aids – көрнекі құралдар: суреттер, интерактивті тақта, үлестірмелі материалдар, электронды оқулық, плакат, стикерлер, фишкалар
Type of the lesson: жаңа сабақ
Course of the lesson:
- Organization moment – Ұйымдастыру сәті
- Good morning, children!
- Good morning, teacher!
- I’m glad to see you!
- We are glad to see you too!
- Making friendly atmosphere – Ынтымақтастық атмосферасын орнату.
Cәлем, достым!
Hello, friend! (амандасады)
Cен қалайсың?
How are you? (иықтарынан қағады)
Мен сені сағындым!
I miss you! (қолдарын жүректеріне қояды)
Сен келдің!
You came! (қолдарын жаяды)
- Divide into groups – Топтарға бөлу
Let’s divide into 3 groups. The first group is called “Rabbit” please sit down. The second group is called “Spider” please take your places. The third group is called “Fish” please sit down.
III. Work with groups – Топпен жұмыс. «Question – answer» әдісі арқылы.
Let’s revise the last materials.
For the 1 st group “Family”
Mother – ана
Father – әке
Sister – апа, сіңілі
Brother – аға, іні
Grandfather – ата
Grandmother – әже
For the 2 nd group “Colours”
Red – қызыл
Black – қара
Brown – қоңыр
Green – жасыл
Yellow – сары
For the 3 rd group “School items”
Pen – ручка
Pencil – қалам
Book – кітап
Schoolbag – мектеп сумкасы
Rubber – өшіргіш
- Introduction with the new lesson – Жаңа сабақтың таныстырылымы.
Today we shall speak with you about pets. We shall learn the names of pets. Let’s listen to the dialogue «At a pet shop».
Dick: Morning!
Shop-girl: Good morning! Could I help you?
Dick: Yes, please. I’d like to buy a pet.
Shop-girl: What about this nice parrot?
Dick: Can it talk?
Shop-girl: Oh, yes! Just listen!
Dick: Hi, bird!
Parrot: Hi, boy!
Dick: Great! I’ll certainly buy this clever bird!
Shop-girl: Good. I hope you won’t be sorry. The bird is really very clever. Not only can it talk, it can sing!
Parrot: Tra-la-la, Tra-la-la…
Dick: Oh, what a bird!!!
Look at the active board, please listen the new structure.
This is my pet. It is fish
This is my pet. It is rabbit
This is my pet. It is tortoise
This is my pet. It is cat
This is my pet. It is dog.
This is my pet. It is spider.
This is my pet. It is mouse
This is my pet. It is parrot
Then listen and learn the new words:
Parrot [‘parәt] – тотықұс
Cat [kәet] – мысық
Dog [dɒg] – ит
Tortoise [‘tɔ:tәs] – тасбақа
Mouse [maƱs] – тышқан
Spider [sp˄ɪdә] – өрмекші
Rabbit [‘rabɪt] – қоян
Fish [fɪʃ] – балық
- Use of new lesson – Жаңа сабақты қолдану.
- a) T: What poem do you know about pets?
P-s: Yes, we know
P1: Fly, little bird, fly!
Fly into the blue sky!
One, two, three,
You are free!
P2: I have a dog
His name is Jack
His head is white
His ears are black
P3: I have a little cat
And her coat is grey
She lives in my house
And she never runs away
b)) «Сonstruction» ойыны. (working with groups) All pupils distribute papers and they formulate pictures of pets.
- «My favourite pet» (individual work) Pupils colour the pets and says what pets they did.
- Warm-up – Сергіту сәті
Let’s sing a song «Where’ the rabbit?»
Where’s the rabbit?
Look around!
Look around!
Look around!
Is it white or is it brown?
Where’s the rabbit?
VII. Reflexion – Рефлексия
I know – Мен білемін
I don’t know – Мен білмеймін
I would like to know – Мен білгім келеді
VIII. The end of the lesson – Сабақты қорытындылау
Thank you for your work!
Good bye, my dear friends!