ЖОО-да бәсекеге қабілетті маркетинг мамандарын дайындаудың кәсіпкерлікті басқару мен дамытудағы рөлі
Асанова Тумар Амангельдиновна
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Маркетинг – қазіргі кәсіпкерліктің негізін құрайтын нарықтық экономикадағы басқарудың негізгі тұжырымдамасы.
Кәсіпкерлік қызметті маркетингтік басқару нарықтық мүмкіндіктерді талдауды, мақсатты нарықтарды таңдауды, маркетинг кешенін әзірлеуді, жоспарлауды, ұйымдастыруды және мақсатты нарықтармен тиімді алмасуды орнатуды, нығайтуды және қолдауды қамтитын өзара байланысты іс-шаралар жиынтығы. Сонымен қатар, кәсіпкерлік қызмет күрделі, өзгермелі, маркетингтік ортаның белгісіздігінің жоғары деңгейімен сипатталатын жағдайда жүзеге асырылады, бұл жүйелік тәсілге негізделген басқару объектісі ретінде кәсіпкерлік қызметтегі маркетингтің ерекшеліктері туралы тұтас көзқарасты қалыптастыру қажеттілігін анықтайды.
Маркетинг басқару объектісі ретінде экономикалық ресурстардың барлық түрлерін тиімді пайдалану арқылы кәсіпкерлік құрылымның негізгі мақсаттарына қол жеткізуге, яғни оның тұрақты дамуын қамтамасыз етуге бағытталған. Кәсіпкерлік құрылымның тұрақты дамуы – олардың элементтерінің құрамындағы және олардың арасындағы өзара қарым-қатынастардың уақыт бойынша сапалы жаңа, неғұрлым жетілген күйге өтуін сипаттайтын қайтымсыз бағытталған заңды өзгерістер процесі. Сондықтан ЖОО-да бәсекеге қабілетті маркетинг мамандарын дайындаудың кәсіпкерлікті басқару мен дамытудағы рөлі күннен күнге артуда [1].
Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, экономика және бизнес жоғары мектебі факультетінің «Бизнес технологиялар» кафедрасы еңбек нарығында жоғарғы сұранысқа ие маркетинг мамандарын дайындауда жетекші орынды алады. Кафедра құрамы жоғары кәсіби қызметкерлерден тұрады: көрнекті академик-профессорлар, Қазақстан Республикасының еңбек сіңірген ғалымдары мен доценттері. Кафедра дайындаған мамандықтардың оқу жоспарлары FIBAA сияқты жоғары білім сапасын бағалау агенттіктерінің беделді халықаралық аккредитациясынан өтті және олардың сапасын дәлелдеді. Нәтижесінде, кафедра менюдің әртүрлі ұйымдастырушылық-құқықтық формасындағы кәсіпорындар үшін жоғары білімді және креативті маркетологтар мен логистерді дайындайды [2].
“Бизнес-технологиялар” кафедрасының базасында “маркетингтік агенттік” студенттік ғылыми үйірмесі жұмыс істейді. Үйірме кафедраның студенттері мен жас ғалымдарымен ғылыми жұмысты жетілдіру, Қазақстан Республикасы экономикасының түрлі салаларында жұмыс істеу үшін білікті мамандарды даярлау сапасын арттыру мақсатында ұйымдастырылды. Сондай-ақ, ғылыми қызметке қызығушылықты қалыптастыру және дамыту, дарынды жас ғалымдарды қолдау және елдің кадрлық әлеуетін қалыптастыру үшін қажетті жағдайлар жасау болып табылады.
«Бизнес технологиялар» кафедрасы дайындаған маркетинг мамандары тек Қазақстанда ғана емес, сонымен қатар, ТМД елдерінде үздіктер қатарында. Ұлттық және халықаралық экономиканың барлық салаларында, сондай-ақ мемлекеттік қызметте жұмыс істеген көптеген түлектер біздің еліміздің мақтанышына айналып жүр.Cонымен, елімізде кәсіпкерлікті тиімді басқару және дамыту үшін ЖОО-да бәсекеге қабілетті маркетинг мамандарын дайындаудың маңызды зор.