Қобыздың қоңыр үні

Ратаева Гулим

 

Сабақтың тақырыбы: «Қобыздың қоңыр үні»

Сабақтың мақсаты:

  • Білімділік: Нота сауаттылығын қайталау. Дұрыс және таза дыбыс шығуына, оның ырғағына, динамикасына, оң қол мен сол қолды еркін, әрі табиғи түрде дұрыс ойнау шеберлігін қалыптастыруға арналған жаттығуларды бекіту;
  • Дамытушылық: Оқушының дыбыс тазалығы интонациясымен жұмыс жасау, дыбыс сапасына мән беріп, шығарманы дұрыс орындауда эмоционалды сезімдік қабілетін дамыту;
  • Тәрбиелік: Оқушы бойында музыкалық эстетикалық тәрбиені қалыптастыру.

 

Сабақтың түрі:  Бекіту сабақ

Оқыту технологиясы: Топтық оқыту

Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: Оқушымен жекелей әдіс, сүйемелдеушімен қосылып аспапта ойнау, өз бетімен жұмыс жасау, музыка тыңдау.

Көрнекілік құрал-жабдықтары: Оқулықтар, суреттер, слайд, бейнежазба.

Пәнаралық байланыс: теория, музыка әдебиеті.

 

Сабақтың барысы:

Ұйымдастыру кезеңі: Аспаптың құлақ бұрауын тексеру. Қажетті оқу-құралдарын дайындау. Оқушылардың отырысына мән беру. Оң қол мен сол қолдың дұрыс қойылуын қадағалап оқушыны сабаққа әзірлеу.

—  Қызығушылықты ояту. Оқушылармен ойын ойнау: шаттық шеңберін құрып, допты бір бірімізге беру арқылы тілек тілеу.

Сіздер дұрыс оқып, жазу үшін, сөздердің мағынасын және жазылуын білесіздер, бұл-тіл заңы. Ал қобызда ойнап үйрену үшін, сіздер музыкадан сауатты болуларыңыз керек. Сондықтан да біз аспапты қолымызға алғаннан бастап, музыкадан сауат ала бастадық. Қобыздан алған алғашқы сабақтарыңыз оның тарихынан басталды.

  • Қазіргі прима-қобыз аспабы қай кезде жасалды? Аспаптың түпнұсқасын атаңыздар, кім және қай ғасырда жасады?

Жауап: Аспаптың түпнұсқасы-қылқобыз. Оны 8-9 ғасырларды Қорқыт баба жасаған. 1934 жылы қазақтың ұлттық аспаптар оркестрі құрылғанда қылқобыз аспабын жаңарту арқылы қобыз-прима пайда болды.

  • «Ұшардың ұлуы» аңыз бейнежазбасын тамашалау.
  • Қобызбен танысу барысында оның құрылыстарымен таныстық. Енді сол құрылыстарын және ішек атауларын атаңыздар?

Жауап: Қобыз құрылысы: басы, құлақтары, мойын тиегі, мойыны, шанағы, дыбыс ойығы, тиегі, ішектері, ішек ілгіші. Ысқышы: қылы, таяқшасы, қыл тұтқасы, қыл тартқыш бұрандасы. Ішектері: ми, ля, ре, соль.

  • Тақтада қобыз құрылысына байланысты тапсырма ілулі тұр. Бұл жерде аспап құрылыстары жазылған. Сіздер тапсырманы оқып, қатесін табыңыздар.

 

  • Басы
  • Құлақтары
  • Мойын тиегі
  • Ауызы
  • Мойыны
  • Беті
  • Шанағы
  • Тиегі
  • Дыбыс ойығы
  • Ішек ілгіші (жазылып тұрады, дұрыс емес жауапты оқушылар сызады)

 

 

Нота ұзақтықтарымен жұмыс.

 

 

 

  • Әр оқушымен жаттығу көрсету.

 

  • Екпін туралы не айтасыздар?

Жауап: Екпін дегеніміз-шығарманың мінез құлқын анықтайды. Екпін итальян тілінде жазылады. Ол негізгі 3 топқа бөлінеді: жылдам, орташа, жай.

Жылдам екпінге: Аllegro, vivo, vivace.

Орташа екпінге: Аndante, moderato, andantino.

Жай екпінге: Largo, lento, adagio.

Бекзат: Дәулеткерейдің өмірбаянына қысқаша шолып, «Қосалқа» күйін Дина, Айкен, Бекзат орындайды.

Нұрсұлу: Ахмет Жұбановтың өмірбаянына қысқаша шолып, «Қарлығаш» шығармасын орындайды.

Дина: Латиф Хамидидің өмірбаянына қысқаша шолып, «Елигай» әнін орындайды.

Айкен: Бетховеннің өмірбаянына қысқаша шолып, «Сурок» шығармасын орындайды.

  • Гамма мен арпеджионы ойнаудың қажеттілігі неде?

Жауап: Гамма ойнау-оқушының оң қолының саусақ, білезік, шынтақ, иық буындарын жақсартуды шынықтырады, әрі әдемі дыбысқа жетуге көмектеседі. Гамма мен арпеджио оқушының сол қолының жылдамдығының қалыптасуына және саусақтардың шапшаң болуына көмегін тигізеді. Гаммалар-қобыз техникасының барлық элементтерін дамыту құралы.

Гамма соль мажор. Арпеджио ( І — позицияда ойнау) Гамманы   әр-түрлі штрихтар мен динамика түрлерін қолдана отырып ойнау.

Динамикалық белгілер дегеніміздыбыс күшін азайту немесе арттыру дәрежесі.  Динамикалық белгілердің анықтамасы тақтада ілініп тұрады атын оқушылар стикерге жазып іледі.

 

-piano (p) – ысқышты білінер-білінбес салмақпен ,әрі ысқыштың    қылын түгел тигізбей сәл азайтып жүргізіп ойнау.

pianissimo(рр)- өте ақырын.

-mezzo piano (mp)- ысқышты ішекке өз салмағымен жеңіл басып ойнау.

— Forte (f)   және fortissimo (ff) дыбыстары сұқ саусақпен салмақты көбейте отырып, буын мен шынтақ бұлшық еттерін үйлесімді жұмылдыру арқылы ойнау.

-mezzo forte(mf)-ысқыштың табиғи салмағына сұқ саусақпен салмақ беру арқылы ойнау.

Нұрсұлу: Жаяу Мұсаның өмірбаянына қысқаша тоқталып, «Ақ сиса» әнін орындайды.

Дина: Дайрабайдың өмірбаянына қысқаша шолып, «Дайрабайдың күйі Дайрабайды» орындайды.

Нұрсұлу: Ықылас Дүкенұлының өмірінен мағлұмат беріп, «Жез киік» күйін орындайды.

Данияр: Құрманғазының өмірбаянына қысқаша тоқталып, Дина, Бекзат, Данияр ансамбльмен Құрманғазының күйі «Адайды» орындайды

Бағалау.  Суреттің үстіне стикер жабыстыру арқылы бағалайды.

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *