Путешествие в страну английского языка

Исмайлова Айжан Есеновна

Цели:

Образовательная :совершенствовать фонетические навыки; отрабатывать ранее изученный лексический материал  по темам: «Приветствие», «Цвета», «Животные», «Игрушки», «Семья»; повторить грамматический материал – употребление  глагола  tobe

Развивающая:развивать  память, мышление; расширять кругозор учащихся;

Воспитательная: воспитывать культуру общения; прививать интерес к изучению английского языка.

Тип урока: обобщение изученного материала

Вид  урока: урок- соревнование

Методы обучения: частично – поисковый, словесный, наглядный
Ожидаемый результат:

Учащиеся должны знать:

-ранее изученный лексический материал  по темам: «Приветствие», «Цвета», «Животные», «Игрушки», «Семья»;

-употребление  глаголаtobe

— словарные  слова   на  английском   языке

 

Учащиеся должны уметь:

-описывать картинку

-отвечать  на  заданные  вопросы

Оборудование: картинки,  карточки, презентация, интерактивная доска, плакаты.

 

План  урока:

  1. Организационный момент

Приветствие, деление класса на группы. 2 мин

  1. Проверка домашнего  задании

а) работа с  картинками   3 мин

 

III. Warmup

а) фонетическая разминка  2  мин

  1. IV. Повторение пройденного материала

а) вводное слова учителя  1  мин

б) устное прочтение фонетических звуков  4 мин

в) работа по карточкам  5 мин

г) грамматическое задание  5  мин

д) составление диалога  5  мин

е) работа по картинкам  5  мин

 

  1. VI. Закрепление урока

а)игра с мячом   6  мин

    VII.Подведение итогов урока 

а)  вопросно-ответная беседа  3  мин

б) Д/з  1  мин

в)Комментирование оценок  3  мин

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока

  1. Organization moment

Teacher’s  activity:                                               Pupil’s  activity:

-Good  morning  pupils                                 -Good  morning, teacher

-How  are  you?                                             — We  are  fine.  And  you?

-I’m  very  well, thank  you!

-Sit  down,  please

-Who  is  on  duty  today?                              — I’m  on  duty  today

-Who  is  absent  today?                                 —  All  are  present

-What  day  of  the  week?                             -Today   is a  Thursday

-What  date  is  it  today?                              —  Today  is  the  17th   of  March

-What  is  the  weather   like  for  today?     — Today is  a  warm  and  sunny.

 

  1. Checking up h/w:

-What  was  the  home  task  for  today?

-I  gave to you  at home to repeat about  wild  and  domestic  animals. I want  to check  a homework  thus , you  take  the pictures  of animals  and  divide  by  domestic   and  wild  animals  their name in  English  language.

-Are  you  ready?

 

III. Warm-up:

Before  to  start  our  lesson  you  must  read  poem  in  English

Little Mouse, Little Mouse,
Where is your house?
Little Cat, Little Cat,
I am a poor mouse
I have no house.
Little Mouse, Little Mouse,
Come to my house.
Little Cat, Little Cat,
I can’t do that,
You want to eat me.

 

  1. Revision:

Teacher : Hello, everyone! Welcome to our lesson. Today we are going to speak about English language  country. Doubt anyone can imagine wonderful  life without magic. Today is  a wonderful chance to relax, have fun and explore new magic  country of  English  language.   All  of  you  look it , What  is  it?-Yes, it  is  a  door. At  first , I  want  to  say,  that door  leads  us  to  the    country  of  English  language ,but  in  order   to  enter   we  must  perform  some  tasks

Today we shall have a competition of 2 teams .The  first  team called  is  Sun and  the  second  called  is  Moon. If we perform all the tasks we get to the country  of  English language. Who will answer correctly, I will give to stars. If you answered wrong then I give the squares Are  you  ready? Ok, lets  begin.

1Task: “Musical” 
Guess the melody and sing the song in English. Used songs learned during the year. (“What is your name?”, “I see green, I see yellow”, “I am a pupil”, “Hello, how are you?”, “Head and shoulders”, “Alouette” etc.)
2 Task: “Phonetics”
Read the words in the transcription. (On the board)

For example: [spu:n], [tri:], [plein], [faiv], [sta:], [kwi:n], [fa:m], [bo:l], [blu:], [boks]
3 Task: “Reading”
Checks reading equipment at the time (1 minute). One of the students, selected team gets a piece of paper with words or text, depending on the class. The student is given one minute to prepare, and then he begins to read the teacher team. Count the number of words read per minute and score.

For example:Ship, egg, bus, book, queen, star, horse, name, sit, yes, mug, cook, feed, park, port, cake, stone, little, bench, jump, good, sheep, farm, floor, plate, nose, big, bell, sun, wood, lake, bone, fish, pen, tulip, pupil, that, thеse, moon, bird, purse, king, morning, yellow, weak, beak, ball, day, boy, out.

4  Task: “Grammatical”

1) to use the correct verb to be (am / is / are)
1 I …a pupil.
2 You … from England.
3 My dad … tall and strong.
4 My mum … very good.
5 This dog … fat.
6 We …big.
7 Pete and Bob … students.

5 Task: “Dialogue”
Talk on the same topic, such as «Introduction»
6 Task: “Conversation”
Make a story on the picture.

For example: “I see a dog. Its name is Rex. Rex is big and good. It is red. Its nose is black. The dog is under the desk.. It’s a good dog. This is its bone. Rex is happy. I like the dog.
V. Production:

On consolidation, I want to give you crosswords. I want to know how many words do you know in English. The  game   with  ball. You  have  to  catch  the  ball  and  answer  the  questions.

For example:Pen, egg, cooker, kitchen, bedroom, bed, sofa,  picture, nose, eyes, leg, cat, grandmother,  aunt, tea-pot, kettle, dog, knife, box, parrot, hamster, flower, shoes, dress, skirt, kangaroo, bear, day, week,  today, blue, white, one, five.

At the end of the game points are calculated and awarded the winners.

  1. Conclusion:

Mark: Our  lesson  has  come  to  its  end. Children,  you  all  have  worked  hard  at  the  lesson.  I’ll  give  you  all them  excellent  mark. It’s  time  to  assess   your  works.  Thank  you  very  much.

Home  work: -All   of  you  open  your  diary  and  write  down  your  home  work.  Your  home  work is  ex-7,8  p26

-All  of  you  stand  up  The  lesson  is  over. Good  bye  pupils.  You  are  free. Thank  you.

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *